Megkerestük a BKV-t, mennyire veszélyes a képen látható sínkopás, mire azt a választ kaptuk, hogy a 4-es, 6-os villamos vonalon közlekedik Európa leghosszabb villamosa 2011 májusától 24 órás üzemben.
A fokozott igénybevétel, valamint a viszonylag rövid idő alatt bekövetkező hőmérsékletváltozás következtében előfordulhat lokálisan a tágulni akaró sín úgynevezett hőkivetődése. (Magyarul felpúposodik a sín.) A Nyugati téren az útátjáróban ez történt az elmúlt hétvégén, amit a BKV szakemberei ideiglenes jelleggel javítottak.
A végleges javításhoz vágányzárra van szükség, amelyhez az előkészületeket már megtette a BKV, júniusban kijavítják a hibás sínszakaszt. Az érintett vágányszakaszon 20 km/h-ás sebességkorlátozást vezettek be. A képeken az ideiglenes javítás látható, amely a biztonságos villamosforgalom lebonyolítását nem veszélyezteti.
Mint arról beszámoltunk, minden évben tavasszal kezdődik a sínpúposodási időszak. Azért ekkor, mert ilyenkor a legnagyobb a éjszakai-nappali hőmérséklet-ingadozás, a jelenség pedig a fém hőtágulására vezethető vissza. A BKV-nál évi mintegy 50-60 sínkivetődéssel számolnak, a többség az elhasználódott vonalakon (pl 1-es villamos) keletkezik.