További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Érthetetlen, hogy a III. kerületi hajóállomások miért maradtak ki az egyelőre csak a sajtóban ismertetett BKV-s gyorshajójárat állomásai közül, mondta lapunknak Bús Balázs óbudai polgármester.
Bús hozzátette, hogy két hónapja kért tájékoztatást a hajóvonal fejlesztéséről a BKK-tól, de máig nem kapott választ vagy hivatalos értesítést.
A polgármester értetlenül áll azelőtt, hogy a BKK mostanában negatív hozzáállással tünteti ki a III. kerületet, legyen szó a hajózásról, vagy a dugódíjról.
Bús szerint a kerületben nagy a vízi élet, a Római part vonzó terület, ami mindenképpen indokolná a hajójárat óbudai kiterjesztését. Ezért a kerület szorgalmazza, hogy Óbuda is bekapcsolódhasson a gyorshajó-rendszerbe.
A kerületiek a Facebook-on kezdeményezést is indítottak Óbudai megállót a gyorshajójáratnak! elnevezéssel.
Mint arról a napokban beszámoltunk, a BKK tervei szerint július 1-jén indulnak a BKV új gyorshajójárata, ami Újpest és a Rákóczi híd közlekedne. A 20 percenként induló hajók egy óra alatt tennék meg a nyolc megállós távolságot Dunán felfelé, és 45 perc alatt lefelé.
A BKK válasza szerint a hivatásforgalmú hajójárattal kapcsolatban számos műszaki és díjszabási kérdést kellett megoldani az elmúlt hónapokban, melyek tisztázásáig bármiféle részletes tájékoztatás megtévesztő lett volna az érintett kerületek számára. Mostanra eldőlt, hogy július 1-től két járat indul be: hétköznapokon a hajójárat csúcsidőben fél-, egyébként egy óránként közlekedik a Haller utca és Újpest között, míg hétvégén óránként jár majd a Haller utca és Rómaifürdő között.
Ez utóbbi az áprilistól szeptemberig tartó nyári hajózási idényben érinti majd az Óbudai-szigeten és a Római-parton található BKV-kikötőket is, így biztosítva a két fontos szabadidős helyszín tömegközlekedési kapcsolatait. A két óbudai kikötő hétköznapi kiszolgálása egyelőre nem reális, mert az említett közparkok és szabadidős helyszínek ilyenkor nem vonzanak érdemi utasforgalmat.
Új kikötők építését a Duna mederviszonyai és a városszerkezeti adottságok nem teszik lehetővé: a városrész központja az Óbudai-szigetet határoló sekély és keskeny Kis-Duna-ág mellett húzódik, ahol motoros hajó nem közlekedhet. Ezzel együtt a BKK távlati elképzeléseiben több III. kerületi kikötő is szerepel. A pünkösdfürdői hajóállomás újjáélesztése a kétszintű - az agglomerációs településeket is elérő - gyorshajó-hálózat részeként lehet indokolt. A volt Gázgyár nagy-dunai partján, az Újpesti vasúti híd lábánál a terület funkcióváltása igényelheti egy városi hajóállomás kiépítését, emellett a Kolosy térnél is felvetődött egy hasonló megállóhely kialakítása. E tervek megvalósításához azonban egyelőre nem állnak rendelkezésre a szükséges források.
A dugódíjjal és a tervezett P+R parkolókkal kapcsolatban a BKK azt közölte, hogy a közlekedésfejlesztési terveiben a III. kerület semmilyen szempontból nem szorul háttérbe. Sőt, a 2014-ig építendő 7 új, összesen 1000 új férőhelyet biztosító P+R parkoló közül kettő, a békásmegyeri és kaszásdűlői is a kerületben található összesen 290 férőhellyel, vagyis a program közel 30%-a a III. kerületben valósul meg.