A 35 fok és a harmadfokú hőségriadó sem riasztotta el azt a párszáz főnyi lelkes budapestit és turistát, akik már rögtön az első napon kipróbálták a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ július 1-jétől forgalomba állított dunai hajójáratait. A fapados kirándulóhajóknak is beillő járművek a Kopaszi-gát és Újpest illetve Óbuda között szállítottak utasokat. Hétvégén csak a fedélzeten vásárolt, 400 forintos különjeggyel lehetett rájuk felszállni, a munkanapokon félóránkét induló hajókra viszont már érvényes a normális BKV jegy és a bérlet is.
A hajókat mindenki imádta, az utasok között ugyanúgy akadt 4 éves, mint 74 éves. A Lánchíd nevű hajó első hétvégi napján jellemzően négyféle embertípust láthattunk a fedélzeten. A háromgyerekes, babakocsis, harmincas anyukák és a nosztalgiázó hatvanasok többnyire a hajó hűvös belső terében maradtak, a felső teraszra pedig inkább a nagyvárosi geekek (BKV-rajongó amatőr fotósok, bloggerek, stb.) és a romantikázó huszonévesek mentek ki. Itt a menetszél miatt jóval kellemesebb volt az idő, bár az orrész fölötti senki sem játszhatott titanicosat, szigorúan csak üldögélni lehetett, hogy ne zavarjuk a kapitányt a kilátásban.
Az északról délre tartó hajóútvonalon általában mindig volt egyszerre 40-40 ember a fenti teraszon és lenti asztaloknál. A budapestiek hajózási kedve leginkább a Margitsziget és a Gellért tér közötti, belvárosi szakaszon nőtt meg, de akadtak vigyorgó külföldiek is, akiknek a BKV hajója még a hétvégi különjeggyel is sokkal olcsóbbnak számít, mint a turistacsalogató sétahajók.