A BKK csütörtökön azt közölte, a fejlesztés megvalósulásához a részletes tervek és a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges, az előkészítési munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárást néhány nappal ezelőtt írták ki.
A projekt 2014-re juthat olyan fázisba, hogy a következő hétéves uniós fejlesztési forrásokra benyújtható legyen, így az építési engedélyezés és a közbeszerzési eljárások időigényét is figyelembe véve 2016-ban valósulhat meg optimális esetben az új villamosszakasz kiépítése – áll a közleményben.
Az új villamosszakasz a Bécsi úton, a Vörösvári út és a városhatár között épülne ki, az új végállomásnál a felújítás előtt álló esztergomi vasútvonalhoz és a helyközi buszközlekedéshez is csatlakozna egy intermodális csomóponton keresztül, ahol P+R (park+ride) és B+R (bike+ride) parkolók is épülnek. A beruházás az úgynevezett budai fonódó villamoshálózat bel-budai fejlesztéseit követő ütem lehet.
A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy a Bécsi úton ma a Vörösvári úti csomópontig közlekedik a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán nincs kötöttpályás közlekedés. A Bécsi úton az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető; hogy melyik jár több haszonnal, az a most kezdődő előkészítési munka során derül ki.