Újabb 10 hannoveri villamos érkezett
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Forgalomba áll a 2011-ben a főváros önkormányzat forrásaiból a BKV által beszerzett újabb 10 darab hannoveri villamos Budapesten, közölte a BKK a honlapján. A használt német TW6100-as sorozatú villamosok forgalomba állításával újabb korszerűtlen, fűtés nélküli dél-pesti villamoskocsikat vonhat ki a forgalomból a BKK és a BKV az ősszel.
Az októberig befejeződő típuscsere után valamennyi, a Határ út térségében közlekedő villamosvonalon (azaz a 42-es, 50-es és 52-es vonalon) kizárólag a fűthető utastérrel, korszerű utastájékoztató rendszerrel felszerelt villamosokkal utazhatnak az utasok. A BKK fontolgatja a hannoveri villamosok üzemének részleges kiterjesztését a 24-es villamosvonalra is.
A járművek üzemeltetése gazdaságosabb a Ganzénál. A villamosok gyorsítása veszteségmentes, a fékezéskor pedig energiát tudnak visszatáplálni az áramellátó hálózatba, így összességében jóval kisebb az energiaigényük.
A hannoveri ÜSTRA a 2000-es világkiállítás után feleslegessé vált TW6000-es sorozatú villamosait eladásra kínálta fel. A kocsik kisebb részét Hága vásárolta meg, míg a kontingens többi járműve Budapestre került. A DÜWAG által épített, az eladáskor 25 év körüli életkorú villamosok megvásárlására a Fővárosi Közgyűlés 2001 februárjában szavazott meg hét milliárd forintot. Ez az összeg 68 kocsi megvásárlásához volt elegendő. Végül azonban összesen 76 villamost sikerült megvásárolni és forgalomba állítani.
Az elmúlt években a TW6000-esek állományát folyamatosan gyarapította a BKV, 2010-2011-ben további tizenhat jármű érkezett Budapestre, ezek korábban Hágában közlekedtek, illetőleg az ÜSTRA telephelyén várták sorsukat.
A most forgalomba álló, TW6100-as sorozatú kocsikat a hannoveri ÜSTRA az 1970-es évektől a folyamatosan bővített városi vasúti hálózatára vásárolta. A TW6000-esek alapjain nyugvó, de azokhoz képest némileg korszerűbb villamosberendezéssel gyártott TW6100-asokat a ma már az Alstom-csoporthoz tartozó, salzgitteri székhelyű Linke-Hoffmann-Busch építette. Ez a változat némileg megváltozott, korszerűbb villamosberendezést kapott, mint elődei. Az utastér is kissé eltérő: a leglátványosabb változás a kapaszkodók színe és elrendezése.
Miután ezek a kocsik is feleslegessé váltak, lehetősége nyílt Budapestnek, hogy tíz TW6100-ast vásároljon. A járművek a honosításhoz szükséges, a TW6000-esek esetében is elvégzett átalakításokat – például a nagyobb felületen nyitható ablakok beépítését és a budapesti utastájékoztató rendszer telepítését – ugyancsak a VJSZ Kft. végezte el a BKK és a BKV megbízásából.