Olvasónk egy irgalmatlanul füstölő buszra hívta fel a figyelmünket, ami kiváló fotó- és videótémának bizonyult az összes Batthyány téren korzózó turista számára.
„Szerdán a Batthyány téren hatalmas füstre lettem figyelmes. Az üresen várokozó 11-es BKV-busz több méterre okádta magából a füstöt, nyilván bejáratta a motort. A vezetőt láthatóen kicsit sem zavarta a füst, bent ücsörgött a vezetőfülkében. A járókelők többször is szóltak neki, hogy állítsa le a motort, mert már az út túloldalán sem lehetett semmit látni, az autók is csak araszolni tudtak. A sofőr azonban a többszöri erőteljes kérésre sem állította le a motort, tovább nyomta a gázt. A rendőrök megérkeztével visszavette alapjáratra, ekkor már csak 2-3 méterre okádta a füstöt 10-15 méter helyett." – írta olvasónk, Normi.
A levél szerint az összes turista a buszt filmezte, és amikor nagyobb gázt adott, mindenki meghátrált, mert nem tudták, hogy fel fog-e robbanni.
Az indokolatlan és nem előírásszerű motorjáratás a járművezetők számára minden esetben anyagi konzekvenciákkal jár, válaszolta kérdésünkre a BKV sajtóosztálya. A konkrét esettől elvonatkoztatva elmondták: ha egy járműnél valamilyen oknál fogva levegővesztés történik (pl. órákig várakozik a következő indulására), akkor a légtartályokat fel kell tölteni. Ez esetben az elvárás az, hogy mindez alapjáraton történjen. Műszaki hiba esetén pedig mielőbb intézkedni kell a hiba elhárításából.
Megtudtuk, a konkrét esetben nem volt szó műszaki hibáról.
Szedlmajer Lászó, autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettes azt írta, megkérte az üzemegység vezetőjét, hogy javítsák meg a buszt. Az érintett jármű húszéves, egymillió kilométer van benne, és már 5-8 éve ki kellett volna vonni a forgalomból, ha lenne lehetőségük mással pótolni.
Azt is kérte, hogy „beszélgessenek el a kollégával", mivel addig rendben van, hogy a buszt az elinduláshoz levegővel fel kell termelni, de ez nem járhat egy bel budai tér „elgázosításával", írta.