A BKV legfontosabb problámája, hogy a közlekedési cég ezévi működése nincs biztosítva, a kormány gyakorlatilag kiszállt a finanszírozásból, mondta lapunknak Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke. Hozzátette, hogy az idei működéshez szükséges 140 milliárd forinthoz képest mindössze 68 milliárd folyik be év végéig a jegyárbevételből és a fővárosi támogatásból, és ha ez így marad, már tavasszal csődhelyzet lesz.
Gulyás közölte azt is, hogy a járatkiszervezéseket (busz, HÉV) pótcselekvésnek tartja, mert bevételkiesést is jelentenek a BKV-nak. Úgy véli, hogy BKV dolgozói egyre nehezebb körülmények között, egyre zavarosabb helyzetben dolgoznak. A BKV fokozottan veszélyes üzem, emberéletek kerülhetnek veszélybe, ha pedig baj lesz, akkor az nem old meg semmit Gulyás szerint, ha néhány BKV-alkalmazottat elvisznek bilincsben.
A szakszervezeti konfederáció ezért tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal egy megfelelő finanszírozási rendszer, és egy lecserélt járművekkel rendelkező integrált városi-elővárosi közlekedési szisztéma kialakításáról.
Megkérdeztük az ügyben a fővárosi önkormányzatot is. Tarlós István főpolgármester elmondta, hogy a szakszervezeti vezető tavaszi csődöt meglebegtető kijelentése tájékozatlanságon alapul, szeretné megnyugtatni, hogy ez nem így van.
A főpolgármesteri hivatal közleménye szerint a HÉV –eket nem szervezi ki senki. A 78 milliárdos adósággal itt hagyott BKV ezévi büdzséjéből nem 70 milliárd hiányzik, hanem jelenleg 28 milliárd de a kormány és a főváros ezt is megoldja. A 20-30-40 éves járművek – amelyek nem két év alatt lettek ennyi idősek -, valóban nagyon rossz állapotban vannak, de ebben Demszky Gábornak és Horváth Csabának van szerepe. A kormány támogatásával a főváros már elindította az új jármű tendereket.