További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV Zrt. Központi Üzemi Tanácsa téves jogszabályi hivatkozás alapján, indokolatlanul vádolja a tárcát azzal, hogy valótlan állításokat tett volna a budapesti agglomerációs buszjáratok Volánbusz általi átvételével kapcsolatban, áll a Nemzeti Fejlesztési minisztérium lapunkhoz küldött közleményében.
A minisztérium álláspontja változatlanul az, hogy a BKV Zrt. nem versenyeztetési eljárás útján jutott hozzá a közszolgáltatási szerződéséhez, tehát belső szolgáltatónak minősül, ezért a jelenlegi helyzetre vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint Budapesten kívül idén májustól nem láthatja el a kérdéses közszolgáltatási feladatokat.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV Központi Üzemi Tanácsa szerint nem igaz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állítása, hogy nincs más lehetőség az Európai Uniós törvények alapján az agglomerációs buszjáratok működtetésére, mert létezhet különmegállapodás az ügyben. Az üzemi tanács attól tart, hogy az átadás miatt mintegy ezer BKV-dolgozónak megszűnhet a munkahelye.
Az NFM közleménye szerint a BKV Zrt. korábbi közszolgáltatási szerződése 2012. április 30-án lejárt. A vonatkozó jogszabályok alapján az elővárosi autóbusz-közlekedésben új szolgáltatási jog már csak pályáztatással ítélhető oda. E versenyeztetési eljárásban a BKV Zrt. nem vehet részt, mivel 2012. május 1-jétől belső szolgáltatóként közvetlen odaítéléssel jutott szolgáltatási joghoz.
Az átmenet zavartalan biztosítása érdekében a személyszállítási törvény 51. § (2) bekezdése alapján „a belső szolgáltató a helyi közlekedés ellátásáért felelős illetékességi területén kívül a helyi járattal közigazgatási határon kívül végzett személyszállítást, valamint más önkormányzatok területén végzett személyszállítást a személyszállítási közszolgáltatási szerződés belső szolgáltatóként történt közvetlen odaítélését követő 1 évig tarthatja fenn.„ Ez az időszak 2013. április 30-án jár le, mivel a BKV Zrt. belső szolgáltatói szerződése 2012. május 1-jén lépett hatályba.
A BKV Központi Üzemi Tanácsa által hivatkozott jogszabályi szakasz a Fővárosi Önkormányzat (vagy a BKK Zrt.) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti együttműködési lehetőséget biztosítja bizonyos szolgáltatások közös működtetésére, azonban nem változtat azon a tényen, hogy a BKV Zrt. működési területe belső szolgáltatói helyzetéből adódóan behatárolt.
A minisztérium minden olyan megoldást biztosítani kíván az átmenet során, amely az utazóközönség, a munkavállalók, az érintett állami és önkormányzati szervezetek számára legalább a jelenlegivel azonos, és a jövőben fokozatosan kedvezőbben alakuló helyzetet eredményez. A tárca ennek érdekében nyitott a BKV dolgozóinak tájékoztatását, megnyugtatását szolgáló egyeztetésekre az érdekképviseletekkel. A minisztérium egyben felkéri a BKV Zrt. Központi Üzemi Tanácsát, hogy hibás jogértelmezési kísérletekkel ne vezessék félre a közvéleményt és az érintett munkavállalókat.