Elakadt a kétéltű vízibusz a Dunán. Mint megtudtuk, a jármű kormányművének hidraulikaszivattyúja levegőt kapott, légteleníteni kellett. A rendőrök motorcsónakkal vitték partra az utasokat, akik közül senki sem sérült meg.
Alig néhány 10 métert tudott csak megtenni a vízibusz a Dunán, aztán irányíthatatlanul megállt a folyó közepén, írta a hirado.hu. Pár métert sodródott, majd lehorgonyozták.
A rendőrök motorcsónakkal vitték partra az utasokat, akik közül senki sem sérült meg. Főként lengyel és német turisták utaztak a kétéltű buszon, többségük kalandnak tekintette a megállást. A Híradónak nyilatkozó egyik német férfi számára akkora szenzáció volt a kétéltű jármű, hogy családjával közösen egy fotót is készített a vízen hánykolódó vízibusszal a háttérben.
Az utasokat egy taxi várta a parton, a jegyek árát az érintettek visszakapják. A kétéltűt végül partra vontatták, majd szerelőhöz vitték, várhatóan hétfőn újra közlekedhet.
A vízibusz meghajtása idén már kétszer leállt, ebből egyszer kellett az utasokat partra szállítani. Galla Gábor, a Riverride Kft. vezetője a 4500 vízre szálláshoz képest a két meghibásodás nem sok. Pontos vésztervük van az ilyen esetekre: horgonyt vetnek, megvárják a mentőhajót, ami kimenekíti az utasokat, majd vagy a vízben, vagy a partra vontatva kijavítják a hibát. Havonta gyakorlatoznak, a kétéltűt pedig rendszeresen viszik szervizeltetni.
A kétéltűvel tavaly is volt hasonló probléma. Az AmphiCoach típusú busz egyébként Máltán készült, és olasz Iveco és Irisbus alkatrészekre épül, csak az úszótest és a vízalatti hajtásrendszer egyedi építésű. 2009 szeptembere óta visz utasokat a Duna fővárosi szakaszán.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.