Közérdek az első ajtós jegyellenőrzés bevezetése, válaszolt a BKK a buszvezetőknek, akiknél – mint nemrég beszámoltunk róla – betelt a pohár. Rendhagyó interjúnk következik:
Buszvezetők szakszervezete: – A BKK átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltette rá a sofőrökre az új rendszert.
BKK: – Az egy-egy vonalon bevezetendő elsőajtós felszállási rend lehetőségeiről alapos vizsgálatot végezünk, a járművezetők pedig már évek óta ismerik a kapcsolódó elvárásokat.
– Nem képezték ki a sofőröket kellőképpen, ráadásul ellentételezés sem jár a pluszfeladatért.
– De bizony: az új autóbusz-vezetők a belépési tréningjükben, a már a BKV-nál és a többi szolgáltatónál dolgozók pedig az évente megszervezett ismeretbővítő képzésükön kapnak 10 órást oktatást. A járművezetők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.
– A BKK ellenőrei hamis jegyekkel és bérletekkel folyamatosan tesztelik a sofőröket, és elvárják, hogy a menetrend betartása és a biztonságos vezetés mellett még az érvénytelen igazolványokat is felismerjék.
– A munkavégzés ellenőrzése minden munkavállaló esetében magától értetődő, természetes folyamat. 2013-ban a BKK 88 esetben mintegy 1,4 millió forint értékű kötbért szabott ki a szolgáltatókra az első ajtózás szabályainak betartásával kapcsolatos hiányosságok miatt. Az első ajtós felszállási rend szerinti jegy- és bérletellenőrzés közérdek, mert így több a jegyárbevétel, és a fizető utasok is elégedettebbek, ha látják, hogy kevesebb a bliccelő.