Tériszonyos? Retteghet a 4-es metrótól

2014.04.02. 13:20

Hétvégén persze kipróbáltuk, de az igazi teszt hétfőn kezdődött: évtizedek óta tömegközlekedem Budapesten, segít nekem a négyes metró?

Vasárnap mentünk vele többször is, minden megállót még nem mozgólépcsőztem végig, de a legerősebb élmény egyértelmű: 

ha tériszonyos vagy, megszívtad.

A megállók tágasak, mint egy katedrális, ez nagyon jó. Viszont azt is jelenti, hogy a mozgólépcsők a faltól távol vannak. A tériszonyosnak ez iszonyú. A Keletinél jöttünk föl, a mozgólépcső bal oldalára álltam, és akadályoztam azokat, akik gyalogolnának fel, mert a jobb oldalon, a derékmagasságú korlát túloldalán ott a 20 méteres mélység, ami egyre nagyobb, ahogy emelkedünk.

Aki tériszonyos, érti, aki nem, úgyse fogja soha, hogy milyen ez az érzés.

A legerősebb benyomás mellett eltörpül a többi, amiben van jó is, rossz is.
- utazás közben, a kocsiból nézve van pár kínosan egyforma állomás, ahol nincsenek dizájelemek, csak szürke beton
- a Keleti furcsa egy képződmény, nem lehet leülni, nincs semmi, tényleg olyan érzésed támad, hogy húzz el onnan mielőbb
- egyébként tényleg készen vannak az állomások? néhol vannak furatok a falban, mintha oda még majd felerősítenének valamit
- hétvégén nem lehetett kártyával fizetni a bérletért a jegyautomatánál, de ez csak akkor derült ki, mikor mögöttünk már kígyózott a sor
- a biztonsági sáv szélén ledfényvilágít, hasznos, el se lehet téveszteni
- furcsán rövidek a megállók, fel se gyorsít rendesen a metró, de így is van, ami csak 50 másodperc ajtózárástól ajtónyitásig

De ettől még jó menni a négyessel, friss, ropogós, vadiúj és gyors, hétfőtől szerdáig teszteltem is, mennyire segít. Az útvonal a szokásos: Dél-Budáról, a Szent Imre kórháztól kell eljutni reggel 8 óra körül Óbudára, a Flórián térre.

Ez eddig úgy történt, hogy a hetessel el a Ferenciek terére, hármas metróval az Árpád hídig, aztán vissza Budára az egyes villamossal. (Igen, tudom, a 86-os busz elméletileg gyorsabb, de nagyon nem az.)

Ebből lett most az, hogy busszal a másik irányba indulok, felszállok a Bikás parknál a négyesre, el a Kálvin térig és ott át a kék metróra. Azt hittem, ez nagy kerülő, lassabb lesz, de nem: az eddigi 45 helyett ez 36-38 perc, ami 20 százalékkal kevesebb. Egy nap alatt negyed órát jelent, amibe belefér egy reggelivásárlás, vagy kávé, vagy egy ilyen cikk megírása félig.