2017-ig biztos várni kell az M3-as metró akadálymentesítésére
Hitelből fizetné a hiteleit a BKV
Az idén összesen 9,4 milliárdot kellene törlesztésre kifizetnie a BKV-nak, de erre is hitelt venne fel. A bankoktól azonban eddig csak 5,5 milliárd jött össze, tehát 3,9 milliárd hiányzik - értesült a Népszabadság. Ha a BKV nem fizet, a hitelezők felmondhatják a teljes, 61,7 milliárd forint értékű adósságot.
A hármas metró vonalán számos olyan megálló van, ahonnan a mozgáskorlátozottak vagy a babakocsival érkezők csak segítséggel tudnak a felszínre jutni. Ilyen például a Nagyvárad tér vagy a Népliget, ahol ráadásul belföldi és nemzetközi autóbusz-állomás is van, tehát a csomagokkal érkezőknek is nehézkes a közlekedés.
A Magyar Nemzet a BKK-tól úgy értesült, hogy tervezik ugyan az M3-as metró felszín alatti állomásai közül a Határ út-Nagyvárad tér, valamint a Lehel tér-Újpest központ szakaszon az akadálymentesítést, ennek megvalósítása viszont csak 2017-2020 között lesz esedékes. Mint mondták, a lift kiépítése minden helyszínen csak komoly födémbontási és műtárgyépítési beavatkozásokkal lehetséges, amire a BKV-nak és a BKK-nak saját pénze nincs.
A saját forrásból megvalósuló beruházások minden esetben csak a meglévő infrastruktúra és járműpark fenntartását szolgálják, fejlesztésre ez a keret nem elegendő -
mondták a lapnak, ami megjegyzi, hogy az akadálymentesítést szolgáló liftek megvalósítására semmilyen elkülönített forrás nincs, és a főváros pénzügyi lehetőségei nem is teszik lehetővé, hogy ilyenek épüljenek.