Fizetős M0-s: Tarlós összehívta a polgármestereket
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Főpolgármesteri Hivatal legfrissebb sajtóközleménye szerint Tarlós István főpolgármester hétfő délutánra összehívta Budapest 23 kerületének polgármestereit az M0-s körgyűrű fizetőssé tétele ügyében. Korábban a Demokratikus Koalíció azt kérte Tarlóstól, hogy azonnal hívja össze a közgyűlést.
Úgy tűnik, hogy Tarlós Istvánnal nem konzultált a kormány előzetesen a tervről, ugyanis a Moszkvában hivatalos úton lévő főpolgármester csütörtökön még nem tudott véleményt alkotni. Mint az Indexnek elmondta, "még tájékozódnia kell a kérdésben, hogy kifejthesse álláspontját".
Mint az csütörtökön megírtuk, több fideszes vezetésű kerület polgármestere is kritizálta a kormány ötletét, ami szerint januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége. Köztük volt Bús Balázs óbudai polgármester, aki szerint elfogadhatatlan az ötlet, mert a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult, éppen a híd átadása után.
Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere is megdöbbent. A BKK vezérigazgatójához fordult, hogy modellezzék le az intézkedés várható hatásait. Pokorni Zoltán hegyvidéki polgármester pedig megkereste a javaslatot kidolgozó minisztérium államtitkárát, hogy üljenek le tárgyalni.
Az NFM terve szerint a megyei matricák évente ötezer forintba kerülnek majd. Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára szerint "havi 400 forintért az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra".
Wittinghoff Tamás budaörsi polgármester viszont úgy vélte, hogy az intézkedés drámaian érintené az agglomerációs településeket és a külső kerületeket, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.