A BKV is megszívta az útdíjat
Információink szerint évi 5-10 millió forintos többletköltséggel kalkulálnak a BKV-nál a január 1-jétől bevezetett útdíj miatt. A cég hivatalosan elismerte, hogy az új matricás rendszer pluszköltséggel jár, de ennek pontos mértékét csak az év végén tudják megmondani, válaszolta a közlekedési társaság sajtóosztálya lapunk kérdésére.
A fizetős szakaszokon járó autóbuszok esetében például figyelembe kell venni az ott közlekedő buszok számát, valamint tekintettel kell lenni az esetlegesen előforduló műszaki okok miatti járműcserékre, továbbá az előre ki nem számítható operatív pótlásokra a BKV szerint. Pontos kimutatás az útdíjakból adódó pluszköltségek mértékéről csak év végén készíthető.
A kormány január 1-jével vezette be az útdíjat az ország gyorsforgalmi útjain. A budapestieket és az agglomerációban élőket főleg az M0-s körgyűrű és az autópályák bevezető szakaszainak fizetőssé tétele érinti kellemetlenül.
A BKV több ilyen szakaszon üzemeltet buszjáratokat, például az M1–M7 bevezető részén és más helyeken. Lapunk a napokban számolt be például arról az abszurdumról, hogy a Ferihegyi repülőtérre közlekedő buszoknak meg kell venni a 20 000 forintos megyei matricát egy évre, vagyis a BKV-nak annyiszor 20 000 forintot kell kifizetnie, ahány 200E járatot közlekedtet a Köki és a reptér között. Mindezt ötszáz méternyi úthasználatért.