Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Sehogy sem akar összejönni a wifi és a Futár a Combinókra

BNAGZ20160511085
2016.09.09. 10:30
Tavaly tavaszra ígérték, hogy az összes Combinón lesz Futár, kamera és wifi. Negyvenből ötöt sikerült eddig felszerelni, és most a kivitelező felszámolása miatt új kivitelezőt kell keresni. A kivitelező Futár-projektbe belebukott vezetője most a BKK-t erősíti.

A Synergon 2010 októberében kötött szerződést a BKV-val, hogy 7 milliárd forintért a cég 2295 járművét felszereli Futár-rendszerrel (GPS-alapú fedélzeti vezérlő és utastájékoztató berendezéssel), méghozzá 2012-re. A rendszer átadása két évet csúszott. Tarlós István a Futár átadásakor azt mondta:

az intelligens rendszer jól reprezentálja, hogy kalandfilmekben szeretjük a kiszámíthatatlanságot, de az életben kevésbé.

A Futár nem készült el teljesen 2014-re, a Combino villamosokba 2015 elejére ígérték a beszerelését. A beruházás kiszámíthatóságát mutatja, hogy a Combino "futárosítása", a wifivel és belső kamerarendszerrel együtt ugyanúgy csúszik, mint a fő projekt. Immár másfél évvel.

Sőt, még tovább, mert a kivitelező Synergon felszámolása miatt új közbeszerzési eljárást kell indítani 35 villamos felszerelésére. Egyelőre tehát még kivitelező sincs a munka folytatására, nemhogy határidő.

A BKK 2015 tavaszán nem tudta ugyan átadni a Combinóra ígért Futár-rendszert, viszont, mint arról a nol.hu beszámolt, felvette a Synergon Futár-projektbe belebukott vezérigazgatóját, Jutasi Zoltánt informatikai vezetőnek. A lap szerint Jutasinak nem ez volt az első balsikerű kalandja a fővárossal: cégei révén érintettje volt a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) botrányba fulladt beléptetőrendszer-beszerzésének.

A lap szerint nem véletlen, hogy Jutasi mindig felszínen tudott maradni. Korábbi informatikai cégeiben felbukkant a Fidesz egykori gazdasági frontembere, Gansperger Gyula is, sőt, Jutasi nagyjából akkor volt a KÉSZ Holding vezérigazgatója, amikor Gansperger az igazgatóság elnöke volt.

Jutasi a Navigator Investment révén 2013-ban beszállt Gansperger vállalkozásába, az LC Invest Kft.-be is, amely az indulástól kezdve részvényese volt Gansperger és a Fideszhez szintén közel álló Tombor András másik vállalkozásának a Morando Kockázati Tőke alapkezelő Zrt.-nek. Tombor Andrást, Orbán Viktor volt tanácsadóját mostanában a főváros nem hivatalos kormányzati főembereként emlegetik, akinek feladata Budapest ügyeinek felügyelete. A Morando Zrt. ügyeivel nemrég foglalkoztunk.

És most vissza a Combino villamosokhoz, mert a 40-ből ötön már kiépült a rendszer a BKK tájékoztatása szerint, még a kivitelező felszámolása előtt. Igaz, hogy a Futár alkalmazásban nem lehet követni őket, mert indulási idejük még nem valós helyzetük alapján jelenik meg, csak a tervezett menetrendi indulásuk látható. Az öt, már elkészült villamoson a wifi rendszerhez szükséges eszközöket szintén kiépítették, de az utazóközönség nem részletezett okokból még nem használhatja azokat.

(Borítókép: Futár kijelző a felújított Széll Kálmán téren. Fotó: MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán)