HÉV-vel utaztunk az egyik mai úti célunkhoz, ezért hirtelen ötlettől vezérelve elvittünk magunkkal egy hőmérőt is, megmérni, vajon hány fok lehet a vonat utasterében – tekintve, hogy amikor a 3-as metró belső hőmérsékletét mértük, nagyon sokan azt írták, hogy inkább a HÉV-re kellett volna felszállnunk.
A központi meteorológiai jelzés szerint Budapesten átlagosan 35 Celsius-fok volt a hőmérséklet dél körül, amikor felszálltunk a Békásmegyer felé tartó járatra. A hőmérő mutatója gyorsan felszaladt 40 fokra, majd amikor irányváltás után a nap egy kicsit rásütött az ablakon keresztül, akkor 42 fokra.
A hőséget enyhítette, hogy végig nyitva voltak a szerelvény felső ablakai, és aránylag mozgott benn a levegő. De hat megálló alatt a pólómon átütött az izzadtság, ami nem éppen a magas komfortérzet jele.
Nyilván egy klímaberendezés nélküli tömegközlekedési járművön nem lehet annál többet várni, hogy mozogjon benne a levegő, és ne legyen óriási a külső és a belső hőmérséklet közötti különbség. De egyre többen gondolják, hogy a mai közösségi közlekedés alapvető kelléke a klíma.
Ha ennél is melegebbet tapasztal valamelyik budapesti tömegközlekedési járaton, mérje meg, fotózza le és küldje be nekünk a szerkesztőségbe erre az e-mail címre, hogy eldönthessük, melyik a legforróbb fővárosi közösségi jármű 2017-ben.