Tarlós: igen, lesz valamekkora káosz
Elkezdődik a 3-as metró felújítása, ami mindenképpen valamekkora káosszal fog járni, mondta Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. Hozzátette: a metró egy óra alatt 40000 utast tud elszállítani, egy villamos viszont csak 12000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A BKV megkezdte az egyeztetést a rendőrséggel, a hogy segítsenek majd a buszsávok fenntartásában.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója is részt vett a tájékoztatón, ahol közölte: több régi szakemberrel is konzultált, és mindenki azt mondta, szinte a lehetetlenség a pótlás, ugyanis félmillió embert kell a felszínre terelni és elszállítani.
A 60 darab csuklós pótlóbusz csúcsidőben 45 másodpercenként indul, és a Váci úton kialakított buszsávokon szállítja a metróutasok mintegy 60 százalékát. Ha ezeken a buszsávokon valaki lerobban, vagy beáll egy személykocsi, akkor nehéz a buszok rendkívül sűrű menetrendjét betartani. A két buszsávon fizikailag nem fér el 60 busznál több.
Sűrítik a környékbeli villamosokat is, és további 20 busz alternatív útvonalakon szállítja a többi utast. A metrópótló buszohoz 150 plusz sofőr kell, ők már megvannak Bolla tájékoztatása szerint. Továbbra is hiány van buszvezetőből a cégnél, ezért folytatják a toborzást.
Kérdésre válaszolva Bolla elmondta, hogy a buszvezetők elvándorlása megállt, és valószínűleg fel tudják tölteni a létszámot a metrópótláshoz szükséges szintre. Tehát rövid távon, azaz idén nem lesz szükség átcsoportosításokra más járatokról, valamint ebből kifolyólag járatritkításokra, és várhatóan a jövőben sem.
A 3-as metró északi szakaszának a felújítása november 4-én kezdődik. A metró nem jár majd Újpest központ és Lehel tér között egy éven keresztül. Hétvégenként nemcsak ezen a szakaszon, hanem a teljes vonalon végig leáll a metróközlekedés, ugyanis ekkor újítják fel a metróalagutat a teljes hosszon. Ezért hétvégenként a teljes vonalon metrópótló buszok járnak majd még három évig.
A metrófelújításra szükség van, elengedhetetlen, hogy az autósok türelmesek legyenek, zárta mondandóját a BKV vezérigazgatója.
A napokban cikkben tekintettük át, hogy metrófelújítás milyen utakon okozhat majd zűrzavart okoz majd, milyen utakon, és hol lehetnek a kerülőutak.