A Kálvin téren lehet egy új metrólift
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
3-as metró akadálymentesítés: Tarlós István szerint ha a 3-as metró teljes akadálymentesítésére kiírni tervezett népszavazás esetlegesen eredményes lesz, az sem lesz kötelező a főváros számára, mert nem írja elő jogszabály a legmagasabb szintű akadálymentesítést. Hozzátette: 20 állomásból 12 állomáson így is lesz lift, ami pont 12-szer annyi, mint a 2-es metró felújításánál. Még azon gondolkodnak, hogy a Kálvin térre is építenek egy liftet a vonal felújításakor, mert ott jelentősen könnyítene a mozgássérültek helyzetén.
Római-parti árvízvédelem: A főpolgármester elmondása szerint még készülnek az összehasonlító tanulmányok, tárgyal a beruházást vizsgáló bizottság. A Közbeszerzési Döntőbizottság azért bírságolta meg a beruházó FCSM-et 1,5 millió forintra, mert nem úgy bontották szakaszokra a beruházást, ami megfelel a szabályoknak. A büntetés Tarlós szerint nem okoz újratervezési kényszert, az engedélyezett tervek megvannak, azok alapján a kivitelezés elkezdődik.
Ami biztos: az árvízvédelmi szakasz két végénél, az Aranyhegyi-ároknál és a Barát-pataknál megépül az árvízvédelmi mű, ezzel párhuzamosan korszerűsítik a meglevő pünkösdfürdői földgátat, és a Nánási úton is történnek korszerűsítések. Ha ezek mind elkészülnek, az is előfordulhat a főpolgármester szerint - bár csekély a valószínűsége -, hogy nem kell a Római-parton megépíteni a Dunával párhuzamos védműszakaszt.
Villamosok: Mivel a kormány támogatja, hogy a főváros elköltsön 17,5 milliárd forintot új tömegközlekedési járművekre, így 2019-ben megérkezhet Budapestre 26 új CAF-villamos, és 2018 végén 21 új trolibusz.
Hajléktalanok az aluljárókban: A főváros szeretné, ha kevesebb hajléktalan lenne a forgalmas budapesti aluljárókban. Erre olyan megoldást próbálnak találni, hogy az törvényes és humanitárius szempontból is elfogadható legyen. Az ügy megoldására felállt egy munkacsoport, ami rendőrökből, közterület-felügyelőkből áll, de részt vesz a munkában az alapjogok biztosa és a Máltai Szeretetszolgálat is. A megoldás alapja Tarlós szerint a szabálysértési törvény lehet, ami szerint szabálytalan az életvitelszerű tartózkodás közterületen, egy fővárosi rendelet pedig már kijelölte az érinett közterületeket.
(Borítókép: Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Önkormányzat Közgyűlésén a Városháza dísztermében 2017. szeptember 27-én. - fotó: Mohai Balázs / MTI)