További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV üzemeltetéstechnikai okok miatt ideiglenesen kivonta a forgalmi állományból az NLE-852 rendszámú, alig kétéves Modulo C68E-t, értesült lapunk a cégtől.
A lépésre azért volt szükség, mert a busz már egy ideje nem volt üzemképes, és nem várható, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. gyorsan kijavítja. Ezért a BKV, hogy addig se kelljen a közterheket fizetni rá, amíg áll, kivonta a forgalomból. Ha a gyártó kijavítja (még garanciálisan), akkor visszaállítják.
Csakhogy a gyártó Ikarus Egyedi bajban van, mert mint az Omnibusz szakblog megírta, a cég csődközelbe került:
E hét hétfőtől ne keressen senki sem munkásokat az Ikarus Egyedi Újszász utcai gyárában, ugyanis az embereket szabadságra küldték, mert sem anyag, sem alkatrész sem munkaeszköz nincs a gyárban
– írták május végén.
A cég által szállítandó tíz röntgenbuszból május végéig egy lett kész, a pécsi és tatabányai elektromos buszokból egy sem, a 180 dízel csuklósból pedig 13 darab. Ez utóbbiakból 30-at kapna a BKV, a többit a Volánbusz.
A cég elektromos Modulo buszának eddigi története sem volt túl sikeres. Mint arról márciusban beszámoltunk, kettő járműnek a meghibásodások miatt hosszabb időre ki kellett állni a forgalomból.
A BKV válaszai, valamint az utasok panaszai és a szakmai egyesületek észrevételei mutatják, hogy az elektromos Modulók műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. Már egy éve írtunk róla, hogy nagyon sok gond van a 2016-ban vásárolt buszokkal, amelyek a BKV tájékoztatása szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, és az ajtóknál rossz a ragasztás minősége. Pénteken arról írtunk, hogy bár a BKV egyelőre nem tervezi újabb Modulók beszerzését, kötbért sem követel a gyártótól a két dízel csuklós busz árába kerülő, de megbízhatatlan járművek miatt.
A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek: még a próbajáraton kirepült egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert, majd kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek.