Aliz
6 °C
14 °C

Eddig bírta az új magyar elektromos csodabusz

2018.06.21. 15:41

A BKV üzemeltetéstechnikai okok miatt ideiglenesen kivonta a forgalmi állományból az NLE-852 rendszámú, alig kétéves Modulo C68E-t, értesült lapunk a cégtől.

A lépésre azért volt szükség, mert a busz már egy ideje nem volt üzemképes, és nem várható, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. gyorsan kijavítja. Ezért a BKV, hogy addig se kelljen a közterheket fizetni rá, amíg áll, kivonta a forgalomból. Ha a gyártó kijavítja (még garanciálisan), akkor visszaállítják.

Csakhogy a gyártó Ikarus Egyedi bajban van, mert mint az Omnibusz szakblog megírta, a cég csődközelbe került:

E hét hétfőtől ne keressen senki sem munkásokat az Ikarus Egyedi Újszász utcai gyárában, ugyanis az embereket szabadságra küldték, mert sem anyag, sem alkatrész sem munkaeszköz nincs a gyárban

– írták május végén.

A cég által szállítandó tíz röntgenbuszból május végéig egy lett kész, a pécsi és tatabányai elektromos buszokból egy sem, a 180 dízel csuklósból pedig 13 darab. Ez utóbbiakból 30-at kapna a BKV, a többit a Volánbusz.

A cég elektromos Modulo buszának eddigi története sem volt túl sikeres. Mint arról márciusban beszámoltunk, kettő járműnek a meghibásodások miatt hosszabb időre ki kellett állni a forgalomból.

A BKV válaszai, valamint az utasok panaszai és a szakmai egyesületek észrevételei mutatják, hogy az elektromos Modulók műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. Már egy éve írtunk róla, hogy nagyon sok gond van a 2016-ban vásárolt buszokkal, amelyek a BKV tájékoztatása szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, és az ajtóknál rossz a ragasztás minősége. Pénteken arról írtunk, hogy bár a BKV egyelőre nem tervezi újabb Modulók beszerzését, kötbért sem követel a gyártótól a két dízel csuklós busz árába kerülő, de megbízhatatlan járművek miatt. 

A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek: még  a próbajáraton kirepült egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert, majd kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek. 

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?