Elkezdték építeni a gátat a Római-part fölött
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mint az a korábbi közbeszerzés eredményhirdetéséből kiderült, a munkát a Swietelsky Építő Kft. végzi, az eredetileg becsült 1,29 milliárd forintnál majdnem 400 millió forinttal többért, összesen 1,68 milliárd forintért.
A cég a következő munkákat végzi:
- 1776 m vasbeton árvízvédelmi fal építése MÁSZ+1,30 szintre, (MÁSZ=Mértékadó Árvízszint)
- 280 m meglévő fal és alapteste elbontása,
- 1776 m vasbeton alaptest építése,
- 280 m töltésmagasítás MÁSZ+0,20 szintre, valamint a koronaszélesség bővítése,
- 14 200 m2 szádfalépítés,
- 13 db árvízkapu mobil elzárással.
A római-parti árvízvédelmi beruházást korábban négy részre bontották: a pünkösdfürdői szakaszra, ahol most elindult a munka, a római-parti szakaszra, ahol a tervezett mobilgát ellen folyamatosan tiltakoztak a civilek (ez a rész Tarlós István legutóbbi nyilatkozatai szerint lehet, hogy nem is lesz megbolygatva végül), valamint az érintett partszakaszt délen és északon lezáró pataktorkolatokra.
A Fővárosi Közgyűlés 2017 végén döntött arról, hogy külön projektként az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak mentén is megvalósítják az árvízvédelmet. Az Aranyhegyi-patak területére kiírt tender idei, májusi eredményhirdetésén azonban kiderült, hogy az egyetlen jelentkező (itt is a Swietelsky Kft.) túl drágán, a rászánt keret többszöröséért vállalta volna a munkát, ezért a közbeszerzést eredménytelennek nyilvánították.
Legutóbbi állás szerint a főváros arról határozott, hogy a parti sávban, a kerítéseknél húzódó nyomvonal lesz a nyerő, ott lehet tehát a Római-parti mobilgát, nem pedig a parttól beljebb, a Királyok útja vonalában. Egyelőre csak a kényes részen haladó nyomvonalak közül választottak, arról, hogy ténylegesen épül-e ide gát, vagy sem, most nem született döntés.
A határozat ugyanis Tarlós István főpolgármester korábbi nyilatkozataihoz hasonlóan nyitva hagyta azt a kérdést, hogy megvalósul-e a gátnak a város kedvelt pihenőhelyén áthaladó szakasza, vagy sem. Erről ugyanis a nyomvonal továbbtervezése után, és a kártalanítási kötelezettség mértékének ismeretében döntenek.
A továbbtervezés azért lényeges, mert a nyomvonalakat vizsgáló szakmai bizottság szerint a szivárgásokra vonatkozó számítások nem teljesen megnyugtatóak. A gátépítéssel járó bontások miatti kártalanításokról pedig maga a főpolgármester nyilatkozott úgy, hogy hatalmas összeg jöhet ki a végére.