Sétálóutcából csináltak parkolót a belvárosban
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A jövő városa, hirdeti büszkén a transzparens az V. kerületi polgármesteri hivatal homlokzatán. Még abból az időből maradt itt, amikor a Belváros új főutcája projektnéven uniós milliárdokat költöttek arra, hogy a kerület egyik forgalmi verőerét, az itt haladó utat széles, kényelmes járdákkal, kerékpársávval gyalogos- és kerékpárosbaráttá alakítsák.
Most a Jövő városa felirat előtt bazinagy terepjáró pöffeszkedik, az új felfestések alapján két méterre belógva a járdára, úgy, hogy a gyalogosoknak már csak a harmada hely jut. A túloldali járdán dettó. Régebben az utca így nézett ki:
Az eddigi, úttal párhuzamos parkolóhelyeket átfestették halszálkásra, mert így jóval több autó tud parkolni az utcában. Igaz, a járdából is le kellett harapni hozzá. A vakon kitolató kocsik erősen veszélyeztetik a kerékpáros nyomon közlekedő bringásokat is. Kétszáz méterrel arrébb a sétálóutcává kiépített, letérkövezett Dorottya utcát áldozták fel az autók kedvéért.
Megkerestük az V. kerületi önkormányzatot, hogy mi történt a belvárosi gyalogosbarát szemlélettel, miért építettek parkolókat a járdákra.
Az önkormányzat válasza szerint a Belváros nagyszabású megújítása alatt megszaporodtak a közterületeket is átmenetileg igénybe vevő magánerős beruházások, ezért a helyben élők nehezen tudnak parkolni.
A József nádor téri beruházás, valamint a Szervita tér környezetében folyó ingatlanfejlesztések mellett elkezdődött a Vörösmarty tér és környékének a megújítása is, ennek következménye, hogy a környéken több helyen ideiglenesen megszűntek a lakók által igénybe vehető parkolóhelyek, ezért szükséges volt alternatív megoldásokat kidolgozni, tették hozzá.
Ezért festették fel januárban az új halszálkás parkolókat az Erzsébet téri szakaszon és a Dorottya utcában. És hogy miért nem a közeli mélygarázsokban kaptak helyet? Mert azok telítettsége nem teszi lehetővé a kieső lakossági parkolók biztosítását, így a válasz.
Az önkormányzat megnyugtatta lapunkat: ahogy ez a sárga matricás kijelölésből is látható, ez a kialakítás átmeneti időszakra szól, amíg a folyamatban lévő fejlesztési munkálatok be nem fejeződnek, akkor állhat vissza majd az eredeti parkolási rend. Azt nem kötötték az orrunkra, hogy ez mikor lesz.
Hozzátették viszont: Belváros Önkormányzata továbbra is elkötelezett a Belváros Új Főutcájának kiépítése projekttel megkezdett gyalogosbarát fejlesztések irányában, sőt a jelenleg zajló és már megvalósult fejlesztéseik során is mindig kiemelt szempont – a sűrűn beépített városi szövet ellenére – a gyalogos- és zöldfelületeket növelése.