Tarlós szerint jön az éjszakai repülési tilalom
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Tarlós István főpolgármester és a polgári repülést felügyelő illetékesek jogszabály-módosítást kezdeményeznek a repülőtér környékén élők életét megkeserítő zaj és légszennyezés csökkentése érdekében. A Magyar Nemzet szerint a HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, ami a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén élők egyik legnagyobb gondja.
Tarlós István főpolgármester és a Fidesz idei főpolgármester-jelöltje a lapnak azt mondta, a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.
A főpolgármester szerint hosszabb távon cél, hogy a teherszállító és a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak. A személyszállítás azonban nem szűnhet meg Ferihegyen.
Egy másik problémát is megoldhatnak, ami eddig megkérdőjelezte a zajmérések eredményeit: rövid távú cél, hogy senki se ellenőrizze saját magát. Ezentúl szeretnék, ha a vizsgálatokat a közlekedési hatóság végezné. „Ezzel elkerülhető, hogy a kevésbé terhelt időszakok adataival kozmetikázzák a legterheltebb, elviselhetetlen zajjal járó három órát az ebben érdekeltek.”
A lapnak Tarlós beszélt a parkolási helyzetről is, és most azt mondta: „Amikor a miniszterelnök úrral a parkolási problémákról beszéltünk, akkor nem a kerületek elszámolásáról, pénzeiről és a szerződésekről esett szó. Azért ítélte meg ezt ő és jómagam is politikai problémaként, mert a kerületek – a vezetés politikai színezetétől függetlenül – foggal-körömmel ragaszkodtak hozzá, hogy a parkolási ügyeket maguk intézhessék.”
Itt ragadta meg az alkalmat, hogy az idei önkormányzati választáson riválisaként induló Karácsony Gergely kerületét kritizálja: mint mondta, a II. kerületnek ötszázmillió forint nyeresége van a parkolásból, „ellenben Zuglónak nyolcszázmillió a vesztesége". Utóbbi helyen ráadásul „a parkolóórák fajlagos karbantartási költsége egyenként 134-szer" kerülnek többe, mint az I. kerületben. Az I. kerületben ötszáz forint a karbantartási díj, Zuglóban pedig 67 ezer forint egy parkolóórára vetítve, írja a Magyar Nemzet.
Azt is mondta, hogy szerinte Puzsér Róbert nem fog indulni az októberi választáson.