Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Aba Botond: mindenért felelős vagyok

2006.07.19. 22:51
Szemmel látható és olvasható, hogy mindenért felelős vagyok - mondta némi iróniával Aba Botond a nagykörúti villamosleállás kapcsán, ám szerinte amíg el nem hárították a havária-helyzetet, nem egymásra kell mutogatni.

A BKV vezérigazgatója örül annak, hogy független vizsgálatot rendeltek el a nagykörúti leállások és meghibásodások miatt. Aba Botond a Magyar Televízió Az Este című műsorának nyilatkozott, és elmondta: "szemmel látható és olvasható, hogy mindenért felelős vagyok". Ugyanakkor szerinte nem szabad addig egymásra mutogatni, amíg ki nem javították a hibákat, el nem hárították a havária-helyzetet.

Aba a független vizsgálat utánra ígérte, hogy levonják a tanulságot, de nem mondott semmit arról, hogy lemond-e vagy tervez-e valamilyen belső intézkedést a BKV-nál. Egy kérdésre válaszolva azt mondta, hogy most ami történik, annak fele része "politika".

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy minden, a nagykörúti beruházáshoz kapcsolódó munkát kiadtak vállalkozásba, közbeszerzésen pályáztatták a vállalkozókat, akikkel szemben most igyekeznek minden jogi eszközzel fellépni, ezt egyébként egy kötbérre vonatkozó kérdésre válaszolta.

A műsorvezető, Baló György az Indexre hivatkozva szembesítette eközben a vezérigazgatót azzal, hogy a villamosközlekedéssel nem most történt az első probléma, hanem már június 10-én is voltak ismétlődő gondok. Aba ennek kapcsán elismerte, hogy három szakaszban léptek fel hibák. Először az északi szakasz átadása után törtek az áramszedők és akadtak össze a felsővezetékekkel, amelyeket össze is kuszáltak. Ezt a hibát elhárították, és három hétig nem is történt semmi. Aztán a déli szakaszon történtek hasonló problémák, de azokat is elhárították, és megint három hétig nyugalom volt.

A vezérigazgató szerint a mostani leállás viszont mással függ össze: jelenleg azért nem járnak a villamosok a Nagykörút Moszkva tér és Jászai Mari tér közötti szakaszán, mert a felsővezetékek megfeszítése, végleges beállítása során derültek ki újabb problémák.

Aba emlékeztetett arra, hogy jlenleg a BKV létszáma 13 ezres, a korábbi 26 ezres gárdához képest. A lecsökkent méretű vállalat már nem tudja ellátni régi feladatait, így például az oszlopok állítása, cseréje már nem a cégen belül történik - ezzel valószínűleg a Margit hídon kidőlt oszlopokra is gondolhatott a vezérigazgató.