További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Jövőre teljes vonalán, Újpalota és Albertfalva között előnyben részesítik az autóforgalommal szemben a 7-73-as buszcsaládot, mondta el az Indexnek Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke.
Ez részben újabb buszsávok kialakítását jelenti, részben a buszok átterelését a villamossínekre újabb szakaszokon (Thököly út, Bartók Béla út). Egyes helyeken már most is kísérleti jelleggel működik ez a rendszer (Bartók Béla út), a bizottság most ezt akarja kiterjeszteni nagyobb szakaszokra. Más esetekben közlekedési lámpákat hangolnak át, új megállókat létesítenek, és így kívánják a tömegközlekedést előnyben részesíteni.
A 7-es buszcsaládról az utóbbi időben szinte hetenként születik újabb és újabb döntés a Városházán. Közismert, hogy december harmadikától módosul a járatok nyomvonala, illetve átszervezik a járatok sűrűségét is. Ennek értelmében megszűnik a 7A, viszont a 73-as Újpalotától Albertfalváig közlekedik majd. A piros gyorsjáratok pedig sűrűbben közlekednek majd az Etele térre.
A városüzemeltetési bizottság mostani döntése viszont csak jövőre érezteti majd a hatását. Ennek lényege az, hogy a teljes Dél-Buda-Észak-Pest közötti nyomvonalon buszsávok segítik majd a járatok zavartalanabb közlekedését - erről egyébként az összes politikai erő egyetértésével döntött a szakbizottság legutóbbi ülésén.
Máshol is segítenék a tömegközlekedést
Pontosabban a Fővárosi Közgyűlés környezetvédelmi és városüzemeltetési bizottságának összevont ülésén döntöttek erről a városatyák. A határozat nemcsak a 7-73-as buszokról szól. Így például a XVII. kerületi városközpont, vagyis Rákoskeresztúr és a metróvonal közötti összeköttetéseken is buszsávokat alakítanak ki.
A bizottsági határozat kiemeli: "A város minden területén bővíteni kell az autóbuszsávok hosszát, amely jelenleg 30 kilométert tesz ki, ezeknek kell alárendelni a jelzőlámpa rendszert, illetve a sávokat a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út viszonylatának megfelelően kamerarendszerrel kell védeni."
A busz-és villamosközlekedés vegyes kialakítása, illetve a buszsávok létesítése felmerült még az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszánál, az Alkotás utca-Krisztina körúton, illetve a Kassai térnél és a Szőnyi úton, valamint a Bécsi út-Frankel Leó úton is.
A BKV becslései szerint mintegy hárommilliárd forintba kerülne a teljes program megvalósítása a következő három évben. Lakos Imre szerint a Városháza 300-400 millió forintot feltétlenül elkölt ezekre a fejlesztésekre a következő években.