Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ismét meghibásodott egy Combino

2006.09.08. 10:20
Ki kellett vonni a nagykörúti forgalomból egy Combino villamost csütörtök éjjel, mert miután a biztonsági automatika visszanyitotta az ajtókat, a vezető nem tudta újra bezárni őket. A BKV csütörtökön 21 óra után állított forgalomba a 4-6-os villamos vonalán hat Combinót, a meghibásodás 23 óra 22 perckor a Nyugati térnél történt. A kocsiszínbe vitt villamoson egy diódát kellett kicserélni.

Ismét meghibásodott, és ezért ki kellett vonni a nagykörúti forgalomból egy Combino villamost csütörtök éjjel, erősítette meg az MTI értesüléseit Mezei László, a BKV fődiszpécsere.

A BKV csütörtökön 21 óra után hat Combinót állított forgalomba a 4-6-os villamos vonalán. Ezek közül az egyik 23 óra 22 perckor a Nyugati téren hibásodott meg. A Moszkva térről a Blaha Lujza tér felé tartó villamos tíz percig vesztegelt a Nyugati téren. A műszaki hibás Combinót kivonták a forgalomból. A villamosközlekedés ezt követően újraindult. A maradék öt Combino rendben közlekedett, mondta a fődiszpécser.

Forgalomba bocsátható


Vitézy Dávid
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője azt MTI-nek elmondta: a helyszínen tartózkodó utasoktól úgy értesült, hogy a villamos ajtói nem csukódtak be. A meghibásodás előtt egy nő karja az összezáródó ajtók közé került, amit a biztonsági automatika érzékelt, és így az ajtók azonnal visszanyitottak. Ezt követően a villamosvezető már nem tudta becsukni az ajtókat, így a villamos nem indulhatott el, és - az utasok elmondása szerint - 25-30 percig vesztegelt a Nyugati téren.

Vitézy Dávid úgy fogalmazott, hogy ez egy típushiba a Combinónál, valamennyi ilyen meghibásodás a biztonsági automatika bekapcsolódása után következett be. Kiemelte, hogy most is ugyanaz a 2002-es pályaszámú szerelvény hibásodott meg, amelyet hétfő este többször is fellépett műszaki hibák után ki kellett állítani a forgalomból.    

Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója kedden azt mondta, hogy nincs köze a Combino meghibásodásának a korábbi ajtóhibákhoz. Közlése szerint a villamos hétfő délután "mechanikai behatások eredményeként" hibásodott meg a Moszkva téren, de az apróbb zavart rövid időn belül a vezérlőrendszer újraindításával helyreállították. Az esti meghibásodással kapcsolatban elmondta, hogy a kocsiszínbe vitt villamoson egy diódát kellett kicserélni, majd átvizsgálták az szerelvényt, és más típusú problémát nem találtak. A villamost a Siemens forgalomba bocsáthatónak minősítette és átadta a BKV Zrt.-nek.

Vita a BKV közleményéről

A BKV péntek reggel az ügyről közleményt adott ki, amely szerint "tegnap este 23.15 óra körül az egyik Combino villamoson a jegyellenőrzéskor egy utas vitába keveredett egy jegyellenőrrel. Ennek során külső behatás érte a Nyugati téri megállóban a villamos egyik ajtaját, ami miatt az ajtó nem záródott be, ezért a villamos nem tudott elindulni. A hiba elhárítását a Siemens járművön tartózkodó szakembere azonnal megkezdte. A helyreállítást követően a villamos folytatta útját az utasforgalomban a Lágymányosi lakótelep végállomás felé".

A BKV közleménye kapcsán Vitézy Dávid az Indexnek elmondta: tudomása szerint nem így történt az eset, de ha netán mégis vitába keveredett az ellenőr egy utassal, akkor nem érti, erre miért volt szükség. Hogyan történhetett meg ezután - tette fel a kérdést Vitézy -, hogy az utas rongálja a villamost, különösen akkor, amikor a város vezetése hangsúlyozza, hogy álruhás biztonsági őrök utaznak a szerelvényeken, és a rendőrség is kiemelten foglalkozik a Combinókkal. Vitézy azt sem érti, hogy miért tartott mintegy fél órát a Combino javítása, és miért akadályozta a lerobbant szerelvény a villamosközlekedést ennyi ideig az egész Nagykörúton.

Az Index munkatársa beszélt egy szemtanúval, aki megerősítette a VEKE szóvivőjének kijelentését, a villamosmegállóban várakozó férfi látta, hogy egy nő karja szorult be az ajtó becsukásakor, és ezután még egyszer becsukódott-nyílt az ajtó, később viszont már nem működött az ajtó.