További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A tehervonat háromnegyed négykor gördült be a Ferencvárosi Pályaudvarra, ahonnan a BKV Ferencvárosi kocsiszínjébe vitték át. Az állomáson a városi közlekedés iránt érdeklődők, villamosbarátok lelkes csoportja várta a járművet, a korai időpont és a fagypont alatti hőmérséklet dacára körülbelül huszan álldogáltak kitartóan a sínek mellett, hogy elsőként láthassák és fényképezhessék a modernnek számító villamost. A szerelvény következő állomása a Hungária úti kocsiszín, ahol Demszky Gábor főpolgármester, Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója és Kupper András, a Fidesz-MKDSZ frakcióvezetője tart sajtótájékozatót és ünnepélyes fogadást délután háromkor.
Az új szerelvények 54 méter hosszúak, 6 kocsiból, 3 ízből állnak, oldalanként 8 ajtajuk van, ebből kettő kerekes székeseknek kitalálva, 350-en férnek el bennük, ebből 80-an ülve - ilyen hosszú villamos a világon nincs még egy. A villamosok pont úgy néznek ki, mint a korábban visszahívott Combinók, pedig alapos újratervezésen estek át, de a típus külseje, színe megmaradt olyannak, mint a tenderen ismert volt. A világszerte újdonságnak számító szerelvényt április elején közterületen - információink szerint a Moszkva téren - mutatják be a budapestieknek. Az ezt követő hatezer kilométeres próbaüzem után a jármű megkapja a hatósági engedélyeket. Ennek birtokában már a nyáron forgalomba állítják az új villamost, amit év végéig még 19 követ, a maradék húsz jármű a jövő év elején érkezik.
41 milliárd
Rövidesen megkezdik a nagykörúti megállók akadálymentesítését, hogy az új villamosokat a babakocsival és a kerekes székkel közlekedők is használni tudják. A fővárosi önkormányzat szakbizottsága szerdán választ azokból a látványtervekből, amelyeket a BKV nyújtott be a nagykörúti megállókat az aluljárókkal összekötő lépcsők fölé tervezett előtetőre. Az infrastrukturális fejlesztésekkel, az akadálymentesítésekkel és a remíz-átépítésekkel együtt mintegy 41 milliárd forint lesz a villamos-beszerzési projekt.
Április 18-tól június 9-ig két ütemben felújítják a nagykörúti villamos vonalát, ezalatt buszokkal szállítják az utasokat. A felújításra az új villamosok miatt van szükség. A szakemberek először a Moszkva tér és Blaha Lujza tér közt újítják fel a felsővezetékeket, második ütemben pedig a Blaha és a dél-budai megállók közt korszerűsítik a pályát. Ennek része a vezetékek kicserélésén túl a járdaszigetek szélesítése, meghosszabbítása, valamint a járdák felemelése is. Ez utóbbira azért van szükség, mert a Siemens óriáshernyói alacsonypadlósak, de ahhoz, hogy egy szinten legyenek majd a járdával, meg kell azokat emelniük.