További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Szerdán aláírják azt a szerződést, amely alapján a BKV 37 metróvonat legyártását rendeli meg a francia Alstom és a magyar Ganz-Transelektro nevű cégekből álló konzorciumtól, adta hírül az InfoRádió. Az aktus annak ellenére történik, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság még nem döntött a második helyezett résztvevő, az orosz Metrovagonmas benyújtott panaszáról.
Tíz nap
Donáth Zoltán, a BKV vezérigazgató-helyettese az InfoRádiónak elmondta, hogy a döntőbizottság az elmúlt napokban nem hozott olyan határozatot, amellyel a szerződéskötést megtiltotta volna, a pályázatban vállalt 10 napos várakozási idő pedig szerdán lejár.
"A Metrovagonmas május 22-én indított ellenünk jogorvoslati eljárást, azonban a döntőbizottság nem rendelte el a szerződés megtiltását. A BKV-nak törvényi kötelessége, hogy a szerződést az eredményhirdetéstől számított 10 napon belül megkösse, mint ahogyan azt a pályázati hirdetményben vállalta is. Mivel a döntőbizottsági eljárás meghaladja mindenképpen ezt az időtartamot, a BKV úgy ítélte meg, hogy nincs olyan kürülmény, hogy ami alapján ezt a szerződést nem írhatja alá."
Bizonytalan partner?
Donáth Zoltán elismerte ugyanakkor, az elvi lehetőség megvan rá, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság végül más álláspontra jut mint a BKV, ám ezt vállalják.
Szakértők szerint a döntőbizottsági eljárás mellett bizonytalanságot jelenthet a szerződés végrehajtásában az is, hogy a konzorcium magyar résztvevőjének anyavállalata, a Transelektro 600 milliós adótartozást halmozott fel, további adósságai pedig 50 milliárd forintra rúgnak.
Gulyás László, a BKV-hoz tartozó DBR Metró projektigazgatóság vezetője korábban az InfoRádiónak úgy nyilatkozott, hogy a BKV jogászai nem találtak kivetnivalót a konzorciumnál. Gulyás László szerint, amíg a Transelektro ellen "csődeljárás vagy felszámolás nem indul, addig nincs semmi teendő. Ha pedig mégis, a konzorcium tagjai felelnek egymásért."
A KDB kedden már hárommilióra büntette a BKV-t
Gulyás László nem kívánta kommentálni a Közbeszerzési Döntőbizottság kedden nyilvánosságra került határozatát, amely szerint 3 millió forint bírságra büntették a BKV-t egy másik 4-es metróval kapcsolatos pályázat miatt. A cég ugyanis nem írt ki új tendert a 4-es metró második, Bosnyák térig tartó szakaszának projektvezetési munkáira, azzal érvelve, hogy az első és a második szakasz szervesen összetartozik. A döntőbizottság más véleményre jutott, így a BKV-nak pályázatot kell kiírni mégis a második szakaszra.