További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
"Négymilliárd forint a különbség a főváros által útfelújításokra remélt állami forrás és a jövő évi költségvetési javaslatban szereplő, kétmilliárd forintos összeg között" - mondta Demszky Gábor főpolgármester, miután hétfőn Gyurcsány Ferenccel tárgyalt a miniszterelnök parlamenti dolgozószobájában.
"Bejelentettem a miniszterelnök úrnak, hogy az ez évi 90 kilométerhez képest jövőre 130, 2007-ben pedig 140 kilométer utat kívánunk felújítani - közölte a találkozó után újságírókkal Demszky Gábor, hozzátéve: ehhez kérte a kormányfő támogatását. Mint mondta, Gyurcsány Ferenc biztosította arról, hogy neki is fontos a kormány és a főváros által közösen elkezdett útfelújítási program folytatása, illetve az, hogy Budapesten járható utak legyenek.
A főpolgármester szerint közös érdek, hogy az útfelújítási program megkapja a szükséges kormányzati támogatást. Megjegyezte, hogy Budapest "többet tesz ebbe bele", mint amennyit a kormánytól vár. A miniszterelnök úr arról biztosított, hogy ő a maga részéről mindent megtesz azért, hogy ezt a támogatást megkapjuk - fogalmazott a főpolgármester, kiemelve: azt tapasztalja Gyurcsány Ferenc részéről, hogy segíteni akarja a várost, "nagyon jó az együttműködés", ezért biztos abban, hogy találnak megoldást.
Az Index információi szerint a főpolgármester ebben az ügyben lobbizott a legeredményesebben Gyurcsánynál. A miniszterelnök ugyanis felismerte, hogy az útfelújításhoz az államnak csak néhány milliárd forintot kell adnia, és ebből látványos beruházásokat lehet megépíteni.
A BKV-ról és a csepeli szennyvíztisztítóról is tárgyaltak
Ugyanakkor Demszky két másik ügyről is tárgyalt a kormányfővel, ezek pedig nagyobb tételek. Az egyik a BKV 60 milliárdos adósságállománya. A főváros nagyobb tömegközlekedési normatívát vár az államtól a tömegközlekedésre. Korábban Veres János pénzügyminiszter azt mondta az Indexnek, hogy az állam nem ad több pénzt a fővárosnak.
Most viszont Demszky információink szerint Gyurcsánnyal abban állapodott meg, hogy előbb a miniszterelnök leül Veressel, majd pedig Demszky és Veres tárgyalják meg a részleteket. A BKV összeomlása ugyanis egyik félnek sem érdeke. Demszky a BKV-ról Kóka János gazdasági miniszterrel is tárgyalni fog, de információink szerint elsősorban a pénzügyminiszterrel kell megállapodnia, nem Kókával, minthogy költségvetési ügyekben Veres mondja ki a döntő szót. (A cég finanszírozása a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke, Lakos Imre korábbi nyilatkozata szerint jövő februárig-márciusig biztosított.)
A BKV szerepelt a főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén is. A kabinet megszakította ülését Demszky és Gyurcsány találkozója miatt, de ezen a fórumon elhangzott, hogy a BKV tervezett árbevételétől elmaradnak az idén befolyó összegek, a munkáltatói bérletkedvezmények ugyanis nem váltották be a reményeket. A BKV árbevétele azonban így is a tavalyi 35-ről 39 milliárd forintra növekedett. Az Index információi szerint a főpolgármesteri kabinet végül nem döntött a BKV tarifaemeléséről, merthogy egyelőre nem világos, hogy mekkora kormányzati segítséget kap a hatalmas adósságállománnyal küszködő cég.
A főpolgármesteri kabinet hétfőn megtárgyalta azt a korábbi javaslatot, miszerint nem emelik a lakossági távhő árát jövőre Budapesten. Kabinet ismét megerősítette korábbi döntését, így valóban nem drágul a lakóházakban a távfűtés a fővárosban. (A Fővárosi Önkormányzat csak a lakossági távhő esetében számít árhatóságnak, az ipari felhasználók esetében nincs ilyen jogköre.)