Mit vizionált Demszky négy éve idénre?
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
TÖMEGKÖZLEKEDÉS
- 1. Európa legkorszerűbb villamosát állítjuk forgalomba a 4-6-os vonalán.
2006 közepén kezdtek el járni az első Siemens kocsik, de korlátlanul nem sikerült forgalomba állítani őket, a teljes állomány csak 2007-ben érkezik.
- 2. 2003-ig 9 milliárd forintot fordítunk új villamosokra és a meglévők korszerűsítésére.
2002-ben 6, 2003-ben 1, azaz összesen 7 milliárd forint jutott korszerűsítésre és a hannoveri villamosok vásárlására.
- 3. Megépítjük a naponta több mint félmillió embert szállító 4-es metrót a Bosnyák tér és a Kelenföldi pályaudvar között.
Nem építették meg.
- 4. Felújítjuk a kettes metrót.
Az állomások nagy részét felújították, de például a babakocsik és tolókocsik által használható lifteket későbbre ígérik.
- 5. Hozzákezdünk az 5-ös metró építésének előkészítéséhez, amely a csepeli és szentendrei HÉV-vonalak Duna alatti összekötésével valósul meg.
Nem kezdtek hozzá.
- 6. Megújítjuk a szentendrei HÉV-et.
Megújították.
- 7. Az 1-es villamost átvezetjük Budára.
Az 1-es villamos egy helyen (Árpád híd) évtizedek óta át van vezetve Budára, Demszkyék itt arra gondoltak, hogy a Lágymányosi hídon is átmenjenek a villamosok. A mai napig nem mennek át.
- 8. Továbbépítjük a 3-as villamosgyűrűt.
Nem építették tovább.
- 9. Az 56-os villamost budai gyorsvillamossá fejlesztjük.
Nem történt meg.
- 10. 320 új környezetkímélő buszt vásárolunk.
Nem ennyit, csak 150-et.
- 11. Az elöregedett trolibuszparkot teljesen lecseréljük.
Nem cserélték le.
- 12. 11 helyen új buszsávokat létesítünk.
Ezt betartották.
- 13. A MÁV, a Volán és a BKV összefogásával közös bérletrendszert hozunk létre.
Részben megvalósult, de teljesen csak 2010-ben kezd működni a Budapesti Közlekedési Szövetség.