További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A tervezett fővárosi elektronikus díjbeszedési rendszer (Elektra) kiépítésére kiírt közbeszerzési eljárást eredménytelennek, a benyújtott pályázatokat pedig érvénytelennek nyilvánította a BKV vezérigazgatósága, erősítette meg az MTI-nek a Világgazdaság című napilap információját Bóna Eszter, a közlekedési társaság sajtómunkatársa hétfőn.
Július végén döntöttek
"Az ajánlatokban csatolt szerződéstervezetek egyes pontjai nem feleltek meg a dokumentáció részét képező Lényeges Szerződéses Feltételeknek, azok rendelkezéseivel ellentétes, illetve azokat korlátozó kikötéseik miatt" - olvasható a BKV korábban az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A közlekedési társaság igazgatósága július 25-én döntött a pályázat érvénytelenítéséről.
A tárgyalásokat május 29-én fejezték be, az egyeztetések végén két közös ajánlattevő csoport nyújtotta be ajánlatát: az EDS Magyarország Kft. és a T-Systems Hungary Kft. vezette konzorciumok. A közbeszerzési tender elnyerőjének egyebek mellett az Elektra elektronikus díjbeszedési rendszer tervezése, elkészítése, telepítése, beüzemeltetése és működtetése lenne a feladata.
London, Párizs, Madrid és egyzer majd Budapest
A rendszer lényege, hogy az eddig használt papírjegyeket elektronikus csipkártyák váltanák fel, a metróban és a kisföldalattin pedig beléptetőkapukat állítanának fel. Ilyen elven működik a tömegközlekedés egyebek mellett Londonban, Párizsban és Madridban is.
A BKV többször módosított elképzelései szerint jövőre kezdenék telepíteni az új rendszert a kisföldalatti mellett a metrókban is. A beléptető kapuk üzembe helyezése után már csak elektronikus jeggyel lehetne a metrókba bejutni. A felszínen a tervek szerint még néhány évig megmaradnak a jelenlegi papírból készült jegyek, miközben velük párhuzamosan már a plasztikkártyák is használhatóak lesznek majd.
Tavaly kellett volna kiépíteni a rendszert a kisföldalattin
A rendszert eredetileg már tavaly év végére ki kellett volna építeni a kisföldalattin, idén pedig a metrókon. A projekt költsége a kezdetben tervezett tízmilliárd forint körüli összegnek most már a többszörösébe kerülne.
Vajda Pál 2003 októberében tett nyilatkozata szerint a befektető költségei hat és fél év alatt térültek volna meg. A főpolgármester-helyettes ekkor közölte azt is, hogy a 2-es metró felújításakor már kiépítik a peronzáró kapukat is. Egy évvel később, 2004 decemberében a főpolgármester és a BKV-vezérigazgató közös tájékoztatóján már azt jelentették be, hogy a 20 milliárd forint körüli beruházási költséget a közbeszerzéssel kiválasztott nyertes finanszírozza, s egyúttal 10-15 évig működteti is a rendszert.
Nem lesz drágább a chipkártya
A vezérigazgató akkor azt is közölte, hogy a teljesítményalapú elektronikus jegyrendszerrel nem lesz drágább az utazás azok számára, akik hosszabb távolságokat tesznek meg. Jelezte, hogy a csipkártyás díjfizetés esetén a 2-es és a 3-as metrón az utasoknak már csak az általuk érintett megállók száma alapján kell fizetniük.