További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Városháza: egységesítésre jó
A Mediacontact vezetője jelezte, milliárdos kártérítési pert indít elmaradt haszon címén a főváros ellen, ha visszavonja a rendeletet. A napilap szerint az éles piaci konkurenciaharc miatt kirobbant ügy csak előjátéka egy sokkal nagyobb üzletnek, a több tízmilliárd forint értékű utcabútortendernek.
A nagy vihart kavart utcabútortenderről a hónap végén dönthet a Fővárosi Közgyűlés, a korábbi pályázaton győztes cégcsoportokkal akkor szentesíthetik a szerződéseket.
Az üzlet lényege, hogy a nyertesek nyilvános vécéket, utasvárókat, valamint hirdetőoszlopokat helyeznek el a fővárosi közterületekre, cserébe pedig - hosszú távú, akár 25 évre szóló szerződés alapján - ingyen hasznosíthatják az utcabútorokon lévő felületeket reklám céljára. A tavaly őszi eredményhirdetés szerint a nyilvános vécék kategóriájában a Wall-JC Decaux konzorcium, az utasvárókat tekintve az Intermédia, a hirdetőoszlop-szekcióban pedig a Mahir Cityposter nyert. A városháza szerint nekik ebben az az üzlet, hogy fővárosi pénzek nélkül egységesíthetik a városképet meghatározó utcabútorokat.
Sokat bírálták
A tendert már a kiírása óta bírálatok övezték. Az ellenzék kifogásolta, hogy a pályázatról helyszíni kiosztású anyagként döntöttek, vagyis nem volt módjuk azt áttanulmányozni. A tender kiírásáról a Fővárosi Közgyűlés egy nappal az EU-csatlakozás előtt - vagyis a megengedőbb közbeszerzési szabályok alapján - határozott. (A sietségre jellemző, hogy a döntés másnapján már újságban jelentek meg a pályázati hirdetmények.) A fővárosi Fidesz tavaly már előre tudni vélte és borítékolta a győztes cég nevét. Sérelmezték, hogy a pályázati kiírás egyrészt hiányos volt - így a fizetési feltételeket sem tartalmazta -, másrészt szerintük a városháza korlátozta a pályázók versenyét, mert egyes kérdéseket egy cégre szabott (például egy bizonyos hirdetőoszlop "befogadómérete hozzávetőlegesen 169 centiméter átmérőjű" lehetett).
Somogyi: savanyú a szőlő
Somogyi Miklós, a Mediacontact vezetője szerint a Mahirnek és a jobboldalnak egyszerűen csak savanyú a szőlő, mert látják, mekkora üzletet szalasztottak el. Korábban ugyanis a Simicska Lajoshoz köthető cég hasznosította a Matáv-telefonfülkéken lévő reklámokat, de nem láttak benne fantáziát, ezért felmondták a szerződésüket