További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Jövő hétfőn megkezdődik a 4-es metró Gellért téri állomásának két évig tartó építése, emiatt öt hónapig nem lehet autóval közlekedni a Műegyetem előtti rakparton - közölte Demszky Gábor a helyszínen.
A főpolgármester elmondta, arra törekszenek, hogy a lehető legkisebb forgalomkorlátozást vezessék be. A közel fél évig tartó tilalomra azonban szükség van, mert csak így lehet felújítani a rakpart alatt keresztben húzódó közművezetékeket. A munkálatok lezárása után egy-egy sávon járható lesz a felső rakpart - tette hozzá.
A gyalogosok az építkezés közben szabadon közlekedhetnek ezen a területen. Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója szerint a következő időszakban itt csak a cég járműveivel lehet majd jól közlekedni. Ezért "az autósok jobban teszik, ha elkerülik ezt a környéket" - jegyezte meg.
Beindul a fúrópajzs
Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy az állomás építésekor kiemelt figyelmet fordítanak a termálvizek védelmére. Ezért a téren lévő házasságkötő teremtől néhány méterre egy 250 méter mély figyelőkutat építenek.
A főpolgármester kitért arra, hogy a Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai útnál és a Tétényi útnál tervezett állomásainál is dolgozni. A Fővám téri és a Kálvin téri megálló építése viszont csak a nyár végén kezdődik meg - közölte.
Az alagútfúró pajzs Etele téri indítóaknájának építése már zajlik, ami annyit jelent, hogy ősszel megkezdheti munkáját a fúrópajzs. A tervek szerint az állomásokat mindenütt szerkezetkész állapotba hozzák akkorra, amikor odaér hozzájuk a fúrópajzs. Az alagútfúrás során kitermelt földet a Gellért tértől, uszályokon szállítják majd el.
Ősszel a Szabadság hidat zárják le
Emlékezetes, hogy 2002-ban, a Bartók Béla út felújításával együtt átépítették a Móricz Zsigmond körteret és a Gellért teret is. Kicserélték a közműveket, új villamospályát, útburkolatot és a körtéren aluljárót is építettek. A Móriczon a teret és az új aluljárót úgy alakították ki, hogy az igazodjon a majdani 4-es metró létesítményeihez.
Idén áprilisban elkészült a Keleti pályaudvarnál a 2-es metró új kijáratát és a 4-es metró egyik mozgólépcsőjének szerkezetét. A felszínen új trolimegállókat és parkolókat alakítottak ki.
Egy kérdésre válaszolva Demszky Gábor cáfolta azt, hogy a Szabadság hidat már szeptembertől lezárnák az állomásépítések miatt. Mint mondta, erre legkorábban az év végén kerülhet sor.
A Gellért téri metróállomás peronszintjét a felszíntől 29,5 méter mélyre építik. Az állomáson, amelynek egyik kijárata a házasságkötő terem előtt lesz, 4+4 mozgólépcsőt és 2 liftet is használhatnak majd a közlekedők. A Gellért téri állomás szerkezetét az alagútfúrási tendert elnyert Bamco Konzorcium építi. E projekt plusz költsége 53 milliárd forint.
A tervek szerint a 4-es metró Etele tér-Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el.