További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Újabb hannoveri villamosok érkezhetnek Budapestre. A fővárosi szakbizottság ülésén felmerült, hogy a nagykörúton járó Ganz csuklósvillamosok felújítására elkülönített 3 milliárd forintból inkább további használt hannoveri villamosokat kellene vásárolni, adta hírül az InfoRádió.
Húsz-huszonöt további hannoveri villamost vásárolhat a BKV. Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának az elnöke elmondta, hogy a BKV járműfelújítási keretéről tárgyalva derült ki, hogy érdemesebb a Budapesten már bevált hannoveri villamosokból vásárolni, mint a nagykörúton járó Ganz csuklósvillamosokat felújítani.
Lakos Imre hozzátette, hogy a BKV idén 3 milliárd forintot szán főleg a Ganz csuklósvillamosok felújítására. Mivel szakmai vélemények szerint egy hannoveri villamos ára közel megegyezik egy Ganz-villamos felújításának költségével, érdemesebb inkább arra költeni a pénzt, mert a hannoveri villamosok használtan is korszerűbbek, mint a felújított Ganz-villamosok. A vásárlásról egy hónapon belül megszülethet a döntés. Ha a BKV a használt német villamosok mellett dönt, akkor azok várhatóan a tavasszal amúgy is leselejtezendő hatvanéves UV-villamosok helyére érkezhetnek például a 47-es vagy a 49-es vonalára. Az eredeti tervek szerint a Nagykörúton közlekedő villamosok ezekre a vonalakra kerülhettek volna a felújítás után.
A fővárosi önkormányzat 2001-2002-ben vásárolt összesen 76 hannoveri villamost. A járművek mintegy 7 milliárd forintba kerültek akkor Budapestnek.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a városüzemeltetési bizottság ülésén ismét felhívta a figyelmet arra, hogy Hannover városa megvételre ajánlott fel 23 darab, a Budapesten már közlekedő járművekkel azonos típusú villamost. A VEKE a villamosok megvásárlására kérte a főváros vezetését, egyben arra hívta fel a figyelmet, hogy a BKV-nak nyújtott éves fővárosi támogatásból villamosfelújításra fordított összeg egy részét érdemes és lehetséges volna a hannoveri villamosok beszerzésére fordítani. A Hannoverből beszerezhető járművek - a VEKE szerint - az általuk kiváltható, például ma a Nagykörúton is közlekedő Ganz járművekkel ellentétben fűtöttek, menetdinamikájuk, utazási komfortjuk, zajkibocsátásuk lényegesen jobb a többi Budapesten közlekedő típusnál. A BKV tájékoztatása szerint közel 100 millió forintért felújítható, 30 évesnél idősebb Ganz villamosok ezen tulajdonságokkal még felújításukat követően sem rendelkeznének. Annak köszönhetően pedig, hogy az ugyan nem sokkal fiatalabb, de a német építési technológiának köszönhetően lényegesen korszerűbb hannoveri villamosok energiatakarékosabbak, a járművek beszerzése végső soron, a VEKE gazdaságossági számításai szerint 10 éven belül megtérülő beruházás. A BKV adatai szerint a jelenlegi járműállomány egyik legmegbízhatóbb járműtípusa a TW 6000-es típusú, Hannoverből beszerzett széria.