Melyik képviselő házához kanyarodjon a hetes busz?

2005.11.14. 11:41
Személyeskedő és unalmas vitának vetettek véget az újságírók, amikor kivonultak a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságából, ahol a hetes busz nyomvonaláról is döntöttek egyébként.

Nem is a Bornemisza téren lakom, hanem attól délebbre, Albertfalván, válaszolt a korábbi fideszes felvetésekre az MSZP-s Bánsági György a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának tagja. Perlaki Jenő jobboldali városatya ugyanis azzal vádolta meg korábban a városüzemeltetési bizottságot, hogy a szocialista képviselő háza felé terelné el a piros hetest, merthogy így Bánsági és (korábbi) szavazókörzete járhatna jobban.


Perlaki keszul

Perlaki a mostani ülésen hivatkozott a BKV tanulmányára, miszerint a piros hetes elterelése a Bornemisza térre nem indokolható a forgalmi felmérésekkel. Ezt a BKV illetékesei is megerősítették az ülésen, sőt Vajda Pál főpolgármester-helyettes is az ellen hadakozott, hogy a hetest eltereljék. Ezután kellett a testületnek most rendkívüli ülésre összegyűlnie, és újratárgyalnia a kérdést. A bizottság egy héttel ezelőtt ugyanis megszavazta, hogy a piros hetes menjen a jövőben a Bornemisza térre (vagyis Bánságiék felé), és ne az Etele térre járjon.

Közben azonban Vajda Pál, a BKV és a VEKE, vagyis a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is a Bánsági-féle ötlet ellen foglalt állást. Éppen ezért most a városüzemeltetési bizottság megváltoztatta korábbi döntését, és elfogadta a módosított előterjesztést, ami visszaállította a korábban eltervezett állapotot, és így a sűrített gyorsjáratok az Etele térre járnak majd, míg a Bornemisza tér, illetve Albertfalva felé meghosszabbított, de ritkábban közlekedő "fekete" buszok mennek majd. Perlaki Jenő a szavazáskor egy szélkakast is felmutatott, ezzel is utalva arra, hogy a testület tagjai milyen gyorsan változtatgatják döntéseiket.

A most visszaállított korábbi tervezet is újdonság azonban, hiszen az Index már beszámolt arról, hogy pár héttel ezelőtt a VEKE nyomására döntöttek már az új nyomvonalakról a hetes buszcsalád esetében. Így a jövőben a hetes busz a Bosnyák tértől Albertfalva utcáig közlekedik majd meghosszabbított útvonalon, a 7-es és a 173-as gyorsjáratok az Etele térig járnak majd Újpalotától, a 73-as pedig "fekete" járattá alakulva, meghosszabbítva Újpalota és a Bornemisza tér között ingázik majd. Ez azt jelenti, hogy a 7A járat megszűnik, az újpalotaiaknak pedig, akik a belváros felé igyekeznek, nem kell átszállniuk a Keleti pályaudvarnál, ahol két végállomás, vagyis a 7A-é és a 73-as gyorsjáraté is megszűnik.


Perlaki szavaz

A hosszas vitában egyébként számos érv elhangzott, de végül kiderült, hogy az Etele téren van kapacitáshiány, az onnan induló buszokon van tömeg, tehát az tűnik helyesnek, hogy oda küldjenek a jövőben több buszt. Ezt megerősítette az Indexnek nyilatkozó Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság elnöke és Vitézy Dávid, a VEKE képviselője is.

Időközben a városüzemeltetési bizottság ülése is véget ért, ugyanis az újságírók távoztak a teremből, ahol egyre aprólékosabb és személyeskedő vita alakult ki, hogy miért változtattak a hetes busz nyomvonalán.