További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Péntektől jár a szentendrei HÉV, jelentették be csütörtökön a felújított vonalon fővárosi vezetők.
A próbaút érdekessége volt, hogy az elektromos meghajtású HÉV elé kapcsoltak egy gőzmozdonyt, ami miatt nem működhetett a villamos felsővezeték. Ezért aztán még egy dízelmozdonyt is beiktattak, amely az egész szerelvényt vontatta a MArgit hídtól Aquincumig. Ehhez képest a dízel fékei menet közben valamiért beragadtak, így némi fennakadással, ötperces szerelés után indulhatott csak tovább a próbavonat. Visszafelé szerencsére már csak árammal hajtott szerelvény érkezett az egészen kulturáltan felújított Batthyány téri állomásra.
Árammal azért működnek
Az mindenesetre biztos, hogy péntektől már csak elektromos árammal hajtott szerelvények közlekednek Szentendrére, illetve Békásmegyerre. A felújítás 4,6-4,7 milliárd forintba kerül, és egészen 2007 márciusáig tart majd. A mostani 41 napos vágányzár idején 2,5 milliárdos beruházást hajtottak végre, a további munkákat az utasok már kevésbé érzékelhetik, hiszen a pályaépítés nagy része most befejeződött. Hátravan még ugyanakkor a biztonsági berendezések cseréje is.
Ha a teljes projekt befejeződik, négypercenként indulnának, és akár hetven kilométeres sebességgel is "száguldhatnak" a HÉV-ek Budapest legforgalmasabb helyi érdekű vasútvonalán, és a most beiktatott pályaszakaszok, a négy új kitérő révén az is megoldható lesz, hogy ha valamilyen baleset vagy egyéb üzemzavar történik, tízpercenkénti követési idővel, de folyamatosan fenntartható a forgalom. Ez azt jelenti, hogy remélhetőleg nem kell a jövőben pótlóbuszokat beállítani.