Aláírta Balogh Zsolt, a BKV megbízott vezérigazgatója Klados Gusztáv, a 4-es metró beruházás új mérnök-igazgatójának munkaszerződését, a szakember június 10-én kezdi meg a munkáját, tudta meg az index.
Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője megerősítette az értesülést, és elmondta, hogy a vezető 1,9 millió forintos havi bért kap, amelyet 150-150 százalékos prémium egészít ki. A prémium egyik felét a rendszeresen végzendő feladatokra és megtakarításokra, a másik felét pedig az eseti feladatokra, válsághelyzetek kezelésére veheti fel a DBR Metró Projektigazgatóság új, operatív csapatának vezetője. Klados Gusztáv éves jövedelme így meghaladja a 90 millió forintot, és ezzel sokkal többet fog keresni, mint főnöke, a BKV vezérigazgatója..
Demszky Gábor korábban úgy nyilatkozott, hogy tudomásul kell venni: egy jó szakembernek ennyi az ára. A projektigazgatóság bízik benne, hogy az operatív menedzsment vezetőjeként a nemzetközi hírű metróépítő szakember egy jó döntéssel, akár a bére többszörösét is visszahozhatja a beruházóhoz. Klados Gusztáv a megbízásért az Újdelhiben épülő metróalagút építését hagyta ott.
Klados Gusztáv dolgozott a 3-as metró építésén az 1970-es években, majd a kalkuttai metróépítésben vett részt. Az 1980-as években a La Manche alatti Csalagút egyik építésvezetőjeként alkalmazták, 1995 után pedig az athéni metró építésénél tevékenykedett. Fontos szakterülete az alagútépítési kockázatok felmérése, ami a Fővám téri állomás kritikus, Duna alatti szakaszán jól jöhet a metróépítőknek.