Felújítanak 3600 folyóméternyi pályát, 1600 méteres szakaszon építenek ki szigetelést, megújul az energiaellátás és a biztonságtechnika, bővítik a Deák téri mozgólépcsőket - hangzott el a BKV Rt. pénteki sajtótájékoztatóján. A kettes metró Deák tér és a Stadionok állomás közötti szakaszának szombaton kezdődő és augusztus végéig tartó felújítása mintegy 43 milliárd forintba kerül.
Nehéz idők
|
Klikk a képre! |
2004. június 19-étől tíz héten át, várhatóan augusztus 29-éig tart a 2-es metró nyári felújítási munkája. Az idei rekonstrukció a metróvonal középső szakaszát érinti, ezért a 2-es metró két szakaszban, a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér, illetve a Stadionok állomás és az Örs vezér tere között jár. A Deák Ferenc tér és a Stadionok állomás között a metró nem közlekedik, helyette az új Volvo, alacsony padlós metrópótló buszokkal lehet utazni. Mivel a belvárosi szakaszon a metró nem jár, az Astoria, a Blaha Lujza tér és a Keleti pályaudvar metróállomást is ideiglenes lezárják.
A metrószerelvények átmennek a Duna alatt, de a Kossuth Lajos téri állomáson - az állomás átépítése miatt - megállás nélkül haladnak át. A Kossuth Lajos teret a metróvonalról az Astoria és a Kossuth Lajos tér között közlekedő állomáspótló autóbusszal lehet megközelíteni.
A szakemberek az első hetet várják a legnehezebbnek, ezért kérik az autósokat, hogy tartsák tiszteletben a metrópótlók elkülönített sávjait - erre a rendőrség is fokozottan ügyel majd -, és számítsanak jónéhány meglepő forgalmi szituációra. A BKV munkatársai folyamatosan figyelik majd a forgalmat, és ha szükséges, útvonaláttervezéssel beavatkoznak a zökkenőmentes közlekedés érdekében.
Ősszel kisebb volt a fennakadás
A kettes metró felújítása 2003 szeptemberében kezdődött, amikor az Örs vezér terét a Déli pályaudvarral összekötő szakaszt újították fel. A munka a nyáron várhatónál jóval kisebb fennakadást okozott, mivel elsősorban a hétvégén és az este zárták le a vágányokat, hétköznapokon többnyire zavartalan volt a metróközlekedés.
Harmincnégy éve adták át
|
Klikk a képre! |
A piros metró vonalának tervezése 1949-ben kezdődött. Már nagy ütemben folyt az építkezés, amikor 1950 szeptemberében a Minisztertanács határozatot hozott a budapesti metróhálózat kiépítésére - olvasható a 25 éves a budapesti metró című kiadványban. A határozat a kelet-nyugati vonal Népstadion-Deák tér szakaszra 1955-ös évi üzembe helyezési határidőt szabott meg. 1954 februárjában egy kormányhatározat leállította az építkezést.
A metróépítés végleges gazdasági programját 1963-ban hagyták jóvá, ebben az időben indult újra Budapesten a metró építése. Ekkor döntöttek az Astoria állomás megépítéséről, valamint a vonal Fehér útig történő meghosszabbításáról is. Az első szakasz átadását 1970. év végére, a teljes vonal befejezésének időpontját 1973-ra írták elő.
1970. április 2-án az Örs vezér tere és a Deák tér közötti szakaszt, 1972. december 22-én a Deák tér és a Déli pályaudvar közötti szakaszt adták át az utasforgalomnak.
Forgalmi változások
| |
A munkálatok ideje alatt a következő új és módosított járatok közlekednek:
161E jelzéssel új gyorsjárat közlekedik Rákoskeresztúr, városközpont és a Blaha Lujza tér között;
a gyors 144-es autóbusz meghosszabbított útvonalon, Rákosszentmihályról a Blaha Lujza térig jár;
a 80-as és a 81-es trolibuszok összevontan közlekednek az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között.
a 47-es és a 49-es villamos a Városház tér illetve az Etele tér és az Astoria ideiglenes végállomás között közlekedik.
Gyakrabban közlekedő járatok:
1-es és 1A, 2-es, 3-as, 4-es, 6-os, 28-as, 37-es és 62-es villamosok
3-as (észak-déli) metróvonal
8-as, 9-es, 68-as, 85-ös, gyors 85-ös, 98-as, gyors 98-as, 112-es, gyors 130-as, gyors 153-as és a Keresztúr-busz
70-es és 78-as trolibusz.
Késő esti csatlakozások:
a Moszkva tér környékén és az Örs vezér terén az utolsó felszíni járatok (beleértve a Gödöllői HÉV-et is) később indulnak, megvárva az utolsó metrószerelvényt; egyes járatokon pedig a meghirdetett utolsó időpont után is indítanak járművet.
Jegyhasználat, jegyérvényesítés a metró rekonstrukciója alatt
A felújítás idején a szokásosnál hosszabb ideig érvényes a metrószakaszjegy és a vonaljegy: az előbbivel 30 perc helyett 45 percig, az utóbbival 60 perc helyett 75 percig lehet utazni. (A metróátszálló és a metró-szakaszátszálló jegyek érvényességének időtartama nem változik.) Egy vonaljeggyel a felújítás idején is végig lehet utazni a 2-es metró vonalán. Az utazás megkezdésekor érvényesített jegyet a pótlóbuszra való átszálláskor csak akkor kell a másik végén újra érvényesíteni, ha az első jegykezelés hagyományos, lyukasztós készülékkel történt.
A felújítás alatti belső szakaszon a metrót helyettesítő pótlóbusz megállóiban a külön erre az alkalomra telepített jegyautomatákból is lehet vonaljegyet vásárolni, a metrójegyek újfajta, érintőképernyős jegyautomatáknál is beszerezhetőek. Ilyen készülékek találhatók az Örs vezér téri HÉV-végállomáson, a Blaha Lujza téri megállókban, és a Deák Ferenc téri metróállomáson.
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!