További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A legutoljára elfogadott ütemterv szerint halad a 4-es metró építése, jelentette ki a 4-es metrót építését koordináló társaság mérnöke a beruházás helyszíni bejárásán, ahol újságírók a metró szállítóvonatával végigutazhattak az eddig elkészült szakaszon.
Videó az alagútról, és a csajokról, akiknek nem kell - 02:22
A helyszínen kiderült, hogy a déli fúrópajzs már 250 méterrel elhagyta a Móricz Zsigmond körtéri állomásszerkezetet, és az Etele tértől összesen 2700 métert tett meg. Párja, az északi fúrópajzs még a körtéri állomáson tartózkodik, ez a szerelvény 2300 méter utat hagyott maga után.
A pajzsok naponta 15-20 métert tesznek meg. A szállítóvonat vagy a műszakváltás tucatnyi munkását viszi a helyére, vagy a kitermelt földet szállítja el csillékben. A kitermelt föld mintegy száz méter hosszú futószalagon jut el a fúrópajzstól a csillékig.
A fúrópajzs a koordináló mérnökcég szerint az első, 10 állomásos szakasz mintegy 40 százalékánál tart. Az alagúthoz tartozó állomások egyszerre épülnek, építésük egyelőre a legutóbb elfogadott ütemterv szerint halad. A jelenlegi állapot szerint a 4-es metrót 2011 júliusig adják át.
Aláírható a metrótámogatási szerződés
Megkapta a felhatalmazást a kormánytól a Nemzeti fejlesztési Ügynökség (NFÜ) arra, hogy megkösse a fővárossal a 4-es metró támogatási szerződését - jelentette be Budai Bernadett kormányszóvivő szerdán sajtótájékoztatón. A szóvivő elmondta: a szerződés megkötésének feltétele, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak kiegészítő információkkal és pontosításokkal kell kiegészítenie a beruházás dokumentációját. A végső döntés arról, hogy megkapja-e a támogatást az uniótól a projekt Brüsszelen múlik - mutatott rá Budai Bernadett. Az Európai Bizottság bizonyos szakmai szempontok alapján mérlegel - tette hozzá. A jelenlegi kalkulációk szerint 517 milliárd forintba kerül a teljes 4-es metró beruházása. Az állam és a főváros közötti, a metróberuházás finanszírozására kötött szerződés 320 milliárd forint. Az uniótól összesen 224 milliárd forintot remél a főváros.