Erzsébet
1 °C
4 °C

A pesti metrótervek lekörözték Budát

2007.05.02. 18:04
Késnek a 4-es metró budai megállóinak felszíni engedélyezési tervei, a pestiek azonban már elkészültek, derült ki a főváros városképvédelmi bizottságának szerdai ülésén. A fő téma a Kelenföldi pályaudvar volt, a terület közlekedési fejlesztésének tanulmánytervéből azonban kimaradt az 1-es villamos, aminek később ott lenne a végállomása.

Késésben vannak a 4-es metró budai állomásainak felszíni rendezési, engedélyezési tervei, a pesti oldalé viszont már elkészült, hangzott el a Fővárosi Közgyűlés városképvédelmi bizottságának szerdai ülésén.

A 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni rendezésekről szóló szóbeli hivatali tájékoztató túlnyomórészt a Kelenföldi pályaudvar térségével foglalkozott. A terület közlekedési fejlesztési tanulmánytervét kidolgozó Tetthely Kft. csaknem 10 varációt ismertetett, a térség fejlesztésének engedélyezési, illetve tendertervei ez alapján készülnének. A tanulmányterv egyebek közt háromszintes csomópontot, alagutas kapcsolatot az M7-es úttal, valamint autó- és bicikli parkolókat is felvázolt.

Megkésett ötletpályázat

Közös állásponton volt a szocialista Balogh Pál és a KDNP-s Endrédy István, akik arra hívták fel a figyelmet, hogy a téma tárgyalása komoly vitát gerjesztett a városüzemeltetési bizottságban. Elmondták, hogy ott három ismert tervező cég opponensként lehúzta a tanulmánytervet.

A tervezésekre egyébként Balogh Pál ismeretei szerint már 500 millió forintot költöttek. Úgy véli, a XI. kerületi lobbi szorgalmazására a múlt héten a Kelenföldi pályaudvar térségére kiírt ötletpályázat megkésettnek tűnik. Hunvald György is úgy vélte, hogy a Kelenföldi ötletpályázatot a Tetthely Kft. megbízása előtt kellett volna lebonyolítani.

Elfelejtették az 1-es villamost

A fideszes Schneller Domokos hiányolta azt, hogy a Kelenföldön kialakítandó intermodális közlekedési csomópontnál a tanulmányterv nem számolt az 1-es villamossal, ennek a hatályos fővárosi tervek szerint pedig itt lenne a végállomása a jövőben. Aggasztónak tartotta azt is, hogy a külső Bartók Béla úton jelentősen megnőne a járműforgalom a Kosztolányi tér irányába, ha megvalósul az autópályához való kapcsolata.

A szocialista Ráday Mihály úgy vélte, hogy a MÁV a Kelenföldi pályaudvar védett épületének lepusztítására játszik, hogy feloldják az épület védettségét, ami után lebontható lenne.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?