További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Móricz Zsigmond körtéren már látható némi nyoma a négyes metró építési munkáinak, a tér középső, füves részén, a 7-es busz megállójához közel, elkerített területbe lehet botlani. A barátságosan ásító teherautó takarásában 3-4 munkás bíbelődik különféle csövekkel, különösebb közlekedési akadályt nem képeznek.
Kicsit odébb, a Karinthy Frigyes utca torkolatánál már látható, hogy az út kifelé hajtó sávjai le vannak zárva, az aszfaltot is felbontották.
A Karinthy utca páratlan oldalán fokozódik a helyzet, a gránitköveket részben felszedték, hogy hozzáférhessenek a burkolat alatt húzódó közművekhez. Az úttesten kisebb földkupacok jelzik: épül a négyes metró Budapesten.
A gyalogosok kisebb szalaglabirintuson át juthatnak a túlpartra. 2002-ban, a Bartók Béla út felújításával párhuzamosan már átépítették a Móricz Zsigmond körteret, kicserélték a közműveket, új villamospályát, útburkolatot és a körtéren gyalogos aluljárót is építettek, ami igazodik majd a 4-es metró létesítményeihez.
A legnagyobb felfordulás jelenleg a 6-os villamos balos íve előtt van, most a vízvezetékeket újítják fel, de a java még hátravan: gáz, elektromos hálózat, telefonkábelek.
A lezárt utcaszakaszról - azaz a körtérre vezető sávokról - a Siroki utcába terelik a forgalmat, ennek ellenére akadnak jó páran, akik megpróbálnak a villamossíneken bejutni a körtérre. Ez a szemből jövő 6-os villamos miatt többnyire nem túl jó ötlet.
A műegyetemnél csak a jövő héten kezdődnek a közműfelújítási munkák, a nagy átalakításnak csak az előszele érződik, a Lajos utcában a járda van egyelőre feltúrva.
A 4-es metró Gellért téri állomásának két évig tartó építése miatt öt hónapig nem lehet autóval közlekedni a Műegyetem előtti felső rakparton. A csaknem fél évig tartó közműfelújítás miatt nagy valószínűséggel állandósulnak majd a budai közlekedési dugók.
A munkák végeztével egy-egy sávon járható lesz a felső rakpart, addig azonban a környéken csak BKV-val vagy gyalog lehet közlekedni. A Szabadság hidat várhatóan az év végén zárják le az állomásépítések miatt. A tervek szerint a 4-es metró Etele tér-Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el.