Tarlós arrébb rakatná az M0-ást

2005.06.23. 17:34
Tarlós István, óbudai polgármester illetve az önkormányzat új nyomvonalat és megfelelő műszaki megoldásokat kér a tárcától "50 ezer békásmegyeri érdekében", miután szerdai ülésén az óbudai önkormányzat elutasította az északi M0-ás nyomvonalának terveit. A körgyűrű egyik szakaszának átadása így csúszhat.

Nemet mondott tegnap esti ülésén az óbudai önkormányzat az északi M0-ás tervezett nyomvonalára, sőt a közigazgatási határon kívül szeretné tudni az autóutat. Tarlós István polgármester az InfoRádiónak elmondta, hogy 50 ezer békásmegyeri érdekében kérnek új nyomvonalat és megfelelő műszaki megoldásokat.

Így akár 2008 végére, 2009 elejére csúszhat a körgyűrű és az M0-ás híd átadása, amely többek között olyan más óriásprojekteket várattat, mint a Margit-híd felújítása.

A körgyűrű és az északi híd megépítése alapvető fontosságú közérdek, de a beruházásnak olyan műszaki megoldással kell történnie, hogy az ötvenezer békásmegyeri lakos életfeltételei, az ökológiai szempontok ne sérüljenek, mondta az harmadik kerületi polgármester, nyomatékosítva, hogy a jelenlegi nyomvonaltervezet "ennek a kívánalomnak nem felel meg".

Tarlós szerint a tervben túl kicsik a védőtávolságok, a tervezett nyomvonal száz méternél is közelebbre megközelíti néhol a lakóépületeket. A politikus kéri a döntéshozókat és a minisztert, hogy új műszaki megoldást, egy új nyomvonaltervet rendeljenek meg. "Mi azt kérjük, hogy lehetőleg a közigazgatási határon kívül kerüljön, és mindenképpen olyan műszaki megoldást adjon, ami a környezetvédelmi minimálfeltételeknek megfelel" - mondta Tarlós.

Budakalász smafu?

A polgármester elismerte ugyan, hogy ha a közigazgatási határon kívül vezetne a nyomvonal, az ellen a szomszédos település, Budakalász tiltakozhatna, de ragaszkodott a minisztériummal való tárgyaláshoz: "nem szeretnék én látványos demonstrációkat sem, egyszerűen csendben és arányosan szeretnénk a szaktárcával megegyezni". Tarlós kiemelte: mivel 2008-nál előbb a kivitelezés úgysem tud megkezdődni, három év van a megoldás megtalálására.

Óbuda polgármestere nem először tiltakozik kerülete védelmében. 2003 őszén rendelettel védelmezte volna meg az örömlányok letelepedését a kerületben, amit aztán az Alkotmánybíróság jogszerűtlennek nyilvánított. A 2002-es helyhatósági választások előtt a melegek sátrát szerette volna a kerületi Sziget fesztiválon kívül látni, de rohant már ki kiállítások, plakátok és gyárkémény ellen is.

2008-2009?

Az M0-ás körgyűrű északi befejezését az érintett települések (Szentendendre, Szigetmonostor, Budakalász) hátráltatják, mivel nem tudtak megegyezni a nyomvonalról, a zöldek és a Védegylet civil szervezetek környezetvédelmi szempontok miatt támadták a beruházás megépülését, a bíróság végül nem nekik adott igazat.

A pályáztatás az M0-ás egyik szakasza esetében még nem ért véget, a jelenleg is tendereztető Nemzeti Autópálya Rt. szerint 2007 végére lehet meg, de Óbuda miatt a munkák csak 2008-ban, vagy csak 2009-ben kezdőthetnek el. A hídon és a körgyűrűn napi százezer járműves forgalomra lehet majd számítani, amely a belváros (Árpád-híd, Margit-híd) zsúfoltságát csökkentené jelentősen.