További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mintha még élne Brezsnyev
Innen indul az egyetlen tömegközlekedési eszköz, amely a ferihegyi repülőteret összeköti a várossal. A buszt BKV Plusz címkével látták el. Ez a fővárosban nagyjából azt jelenti, hogy - nem vicc, ellenőrizhetik a közlekedési vállalat honlapján - a busz menetrend szerint jár, bemondják a következő megállót és takarítják a buszt.
Átlagos hétköznap délelőtti tömeg a reptérbusz kőbánya-kispesti megállójában. "Olvastam az útikönyvben, hogy a magyar taxisok irreálisan sok pénzt kérnek a fuvarért, ezért inkább busszal megyünk ki a reptérre" - mondja a Giovanniként bemutatkozó fiatalember, aki nem bánja, hogy erre vezet az útja. "Még soha nem voltam Kelet-Európában, de ez olyan, mintha még élne Brezsnyev" - lelkendezik.
Nagy Brigitta a szabadságát Cipruson tölti. A környezet őt kevésbé zavarja, inkább azért panaszkodik, hogy az általa ismert nyugat-európai városok mindegyikét gyorsvasút vagy metró köti össze a reptérrel. Sőt, a londoni Heatrow két, egymás távol eső terminálja között is külön gyorsvasút jár.
Elkerülhetetlen lesz a hosszabbítás
Demján Trigránitjának gyorsvasút-építési terve ezzel egy időben állítólag lekerült a napirendről, de legyünk óvatosak: Demján cégcsoportja részt venne a Budapest Airport privatizációs pályázatán. Persze mindegy, hogy milyen tervek nem valósulnak meg, akár helikopteres légihidat is ígérhetne egy nagyformátumú vállalkozó vagy a közlekedési társaság, hogy az ingyenreklám után ne tegyen semmit. "A tervek szerint 2003 végére készülhet el a projekt" - közölte például a gyorsvasútról az MTI 2001. november 27-i híre. A szerzője szerint már csak az a kérdés, hogy Rákosrendezőnél szükséges-e újabb felüljárót építeni.
Vonat plusz, vagy amit akartok
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy két sínpár fut egymás mellett végig a ferihegyi úton, az ember azt hinné, hogy a reptérnél elég egy lecsatlakozó vágányt építeni és máris kész a gyorsvasút vagy vonat plusz, hívjuk, aminek akarjuk.