További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Tarlós István szerint a főváros ma már csak uniós pénzekre apellál, ezek elmaradása esetén a város gyakorlatilag azonnal összedőlne. A városvezetés az "erőltetett és féktelen privatizációkkal" 2010-ig húzza az időt, hogy addig ne következzen be látványos pénzügyi összeomlás, vélekedett Tarlós István.
A frakcióvezető szerint a költségvetési koncepciót a bevételi tételek súlyos túlbecsülése jellemzi, akár az értékesítésekről, akár az iparűzés adóról van szó, hiszen a városvezetés bevallja, hogy az idei, hasonló módon tervezett bevételeknek csak az egyötöde fog befolyni. Tarlós István dilettantizmusnak nevezte, hogy ugyan el akarják adni a Főgázt, de tartósan bennhagyják a bevételek körében a Főgáz osztalékából származó pénzeket.
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője a BKV vezetőjének gépkocsibérlési ügyéről azt mondta: Kocsis Istvánt szakmailag képzett és alkalmas embernek tartják, ezért érhetetlen számukra, hogy miért szánta rá magát a 20 milliós értékű céges gépkocsi bérlésére. Hozzátette: ha a BKV vezetője "nem lép vissza ebből", akkor az ellenzék támogatására nem számíthat. Mint megjegyezte, Demszky Gábor főpolgármester talán saját gépkocsiügyei miatt nyilatkozik visszafogottan az ügyről.
A politikus arról is beszélt, hogy sajtóhírek szerint a BKV biztonsági őrei összerugdostak egy utast a Széna téren. Erről azt mondta: érthetetlen, miért biztonsági cégeket alkalmaz a BKV, ha képtelen tisztességes viselkedésre bírni őket. "Azt várom, mikor lesz nyilvános akasztás, ha valaki érvénytelen jeggyel utazik", jegyezte meg.
Ikvai-Szabó Imre, költségvetésért felelős főpolgármester-helyettes közleménye szerint a Moody's legfrissebb minősítése szerint "Budapestnek megfontolt költségvetési politikája, kezelhető adósságterhe és jó likviditási pozíciója van". Az elemzés szerint az elmúlt öt évben Budapest mindig költségvetési céljain belül maradt, és a város beruházás-kezelési tevékenysége megfelelő. Hátrányt jelent, hogy a főváros túlságosan függ a központi költségvetéstől, és csak korlátozott mértékben tudja semlegesíteni e kedvezőtlen működési környezet hatásait. A Standard and Poors's néhány hete kiadott minősítése szerint a Fővárost "visszafogott gazdálkodás, átlátható, prudens pénzügypolitika és kedvező likviditási helyzet" jellemzi. Az S&P is a központi költségvetéstől való függést emeli ki negatívumként. A gazdasági válság idején a Fővárosi Önkormányzat is feszített gazdálkodásra, az eddigieknél is nagyobb pénzügyi fegyelemre és takarékosságra kényszerül, hiszen jövőre csökkenő adóbevételekkel és csökkenő állami forrásokkal számolunk.