További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Thököly út felújítása óriási zavart okoz majd Budapest közlekedésében, akár a metróalagút építésével egy időben, akár az előtt valósítják meg, prognosztizálta az InfóRádió. Egy hónapon belül eldőlhet, hogy felszíni építésű vagy mélyvezetésű lesz-e a 4-es metró Bosnyák térig tartó folytatása, derült ki a híradásból.
Az építési technológia meghatározza azt is, hogy mikor kezdhetnek hozzá a Thököly út felújításához, és mekkora forgalomkorlátozás lesz szükséges. Legjobb esetben akár már jövőre elkezdhetik a főút rekonstrukcióját, legrosszabb esetben pedig még legalább 5 évig zötykölődhetnek a járművek a rendkívül rossz minőségű úton.
Szakemberek szerint a Thököly út a három legrosszabb fővárosi főút közé tartozik. Hiányos kockakőburkolata számos autó lengéscsillapítóját teszi tönkre, és a BKV új Volvo buszaival kapcsolatban is több alakalommal panaszkodtak az út minőségére.
Melyik a jobb opció?
Ha a metrót közvetlenül a felszín alatt viszik tovább a Baross tértől a Bosnyák térig, akkor a beruházás szakemberek szerint olcsóbb lesz, de a Thököly út felújításával meg kell várni 2009-et, az új metró ugyanis ekkorra ér a Baross térre, és ettől az időponttól indulhat a Bosnyák térig tartó hosszabbítás építése. A kéreg alatti építést ugyanis felszíni bontással végzik, és nem lenne értelme kétszer felbontani és leburkolni az utat.
Ha a főváros a mélyvezetésű alagutat választja, akkor viszont elképzelhető, hogy a Thököly út felújítása akár már jövőre sorra kerül. Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatóság vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy ebben az esetben két állomás közötti szakaszonként korábban megkezdődhetne a felújítás.
Nem tudjuk.
"Pontosan ez az a kérdés, amire a tanulmány még választ nem, de a válaszhoz szükséges adatokat meg fogja adni. (...) A Thököly úton van olyan állomástávolság, ami közel egy kilométeres, tehát lehet, hogy előre hozottan is meg lehetne építeni a két állomás közötti részt, ha azt az építés nem veszi igénybe, és más akadálya sincsen" - mondta Gulyás.
Gulyás László hozzátette, hogy a metróállomások építése a mélyfúrás esetében is jelentős forgalomkorlátozást igényel, a Thököly út ugyanis jóval szűkebb, mint a Bartók Béla út, ahol ez nem okozott akkora gondot. Az igazgató szerint a Thököly út felújítása metró nélkül is legalább két építési szezont vesz igénybe. Ha az ideje pontosan nem is, de az óriási, legalább két évig tartó felfordulás ténye tehát mindenképpen borítékolható.