A metróvonalak megépítése után évtizedeken keresztül karos beléptető rendszer üzemelt, de ezt a nyolcvanas évek közepén leszerelték. Az ellenőrök és az utasok közötti konfliktusok ezután nőttek meg. Sokan kifogásolják az ellenőrök viselkedését, a BKV-soknak viszont gyakran a testi épségük is veszélybe kerül az erőszakos utasok miatt. Az incidensek elkerülésére csütörtöktől a metró biztonsági őrei is segítik a négyszáz ellenőr munkáját.
Jön a chipkártyás bérlet
A chipkártyás rendszert első lépcsőben a metróvonalakon vezeti be a cég, itt elektromos kapukon lehet majd az állomásra lejutni, de ugyanilyen kapus rendszert vezetnek be a HÉV nagyobb állomásain is. Ezzel együtt eltűnnek az ellenőrök a metróból, a kapuknál csupán egy alkalmazott fogja ellenőrizni a szabályos áthaladást, és, ha az ötven centiméter széles kapu nem volna elegendő (babakocsis, mozgássérült vagy nagyobb csomaggal érkező utas esetén), egy erre a célra épített nagyobbat nyit ki.
A rendszer kiépítési költségeit 15-20 milliárd forintra becsülik, a teljes átállást 2007 végére képzelik el. A metróban a kapuk azonban már korábban, 2006 elején megjelennek, az elektromos leolvasók miatt a kétéves átmeneti időszakban külön lehet majd a metróra chipkártyás bérletet (névvel, fotóval) és jegyet váltani, közölte a projektigazgató.
A BKV illetékese az MTI-nek elmondta, hogy a hónap második felében a hármas metrón is hasonló ellenőrzésre számíthatnak az utasok.