Leváltják a Fővárosi Gázművek Zrt. vezetőjét, Bakonyi Tobort, az MSZP egykori főpolgármester-helyettesét. A főpolgármesteri iroda hétfőn jelentette be, hogy a cég privatizációját felülvizsgálják.
Bakonyi Tibor vezérigazgatót azonban - érdemei elismerése mellett - más fontos feladattal fogják megbízni - olvasható a közleményben. Bakonyi néhány hete a közgyűlésben még arról beszélt az Indexnek, hogy reményei szerint a főváros nem nyúl majd hozzá egy jól működő cég menedzsmentjéhez.
A tájékoztatás szerint Budapest vezetése megkezdte a fővárosi vegyes tulajdonban lévő cégek privatizációs szerződéseinek vizsgálatát, az átvilágítás mellett Tarlós István (Fidesz) főpolgármester személyi kérdéseket is vizsgál. Így egyes vezetők a helyükön maradnak, de a Fővárosi Gázművek Zrt. jelenlegi vezetőjét leváltják - közölték.
A menetjegyet, bérletet felmutatni nem tudókat visszaküldik a metrópénztárakhoz, büntetést nem kell fizetniük, ígérte a BKV. A cselnek sokan bedőltek.
Környezetvédelmi, egészségügyi, növényélettani szempontból a legjobb megoldásnak tartják a szakemberek a fatelepítést.
A metróbliccelőket akarja kiszűrni csütörtöktől négyszáz ellenőr, a BKV-pénzáraknál sorok kígyóznak.
Bozóki András és Demszky Gábor megállapodott abban is, hogy a tárca és a főváros vegyes bizottságot hoz létre a volt óbudai gázgyár területén kialakítandó, a kulturális funkciót hangsúlyosan megjelenítő komplexum lehetséges alternatíváinak kidolgozására. Ezzel párhuzamosan szeretnének június végéig egy átfogó koncepciót letenni az asztalra.
Juharos Róbert szerint a gyors kizárásával a Fidesz csak el akarja tussolni a telefonfülkés reklámügyet, hogy a pártban ne kelljen keresni az ügy politikai felelősét.
Továbbra sem lehet tudni, hogy felújítják-e a Puskás-stadiont, újat építenek helyette vagy hagyják összedőlni, pedig Gyurcsány 2005 elejére ígérte a választ.
Jelenleg egy amerikai-magyar állampolgár szakmai önéletrajza olvasható az oldalon, amelyet a Fővárosi Önkormányzat szeretne megszerezni, de nem mindenáron.
"A menetrendet a reggeli csúcsforgalomban nyugodtan elfelejtheted vagy a feltüntetett menetidőt beszorozhatod kettővel-hárommal" - dühöngenek a rákoskeresztúri utasok.
Több tíz milliós bevétele van a BKV-nak a mobilhálózat föld alatti kiépítéséből, az utasoktól mégis azt kérik, hogy kapcsolják ki telefonjaikat.
Demszky nem engedi, hogy Budapest egész területén fizetős parkolási rendszer legyen.
Gázszivárgás miatt kapcsolták ki az 52 lakásos házban a fűtést, a lakók dideregnek, egyikük veréssel fenyegeti a közös képviselőt.
Túladott a MÁV Rt. az egykori Metró mozi Teréz körút 62. szám alatti épületén, az ingatlant a Budapesti Ingatlanfejlesztési és Hasznosítási Rt. (BIF) vette meg, írja a Népszabadság.
A valaha világszínvonalú, belsőépítészeti szempontból is jelentős mozit magába foglaló épületben irodákat és üzlethelyiségeket adnak bérbe, ez a jövőben is így marad. Bár az 1926-ban épült mozit a mozivédő szervezetek nem tudták műemlékké nyilvánítani, az ingatlan homlokzata védelmet élve.
A BIF vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta, nem fogják szétverni a berednezést, mint azt más, régi mozikat felvásárló befektetők tették (Bástya, Bartók mozik), a teret szeretnék újra megnyitni a nagyközönség előtt, de nem moziként, mert az nem volna nyereséges.
Az épület további fejlesztések lehetőségét is vizsgálják, amit valószínűleg egy másik, Jókai utcai beruházásukkal együtt oldanák meg, írja a Népszabadság.
Az elmúlt hetek esős-fagyos időjárása miatt többszörösére szaporodott a kátyúk száma Budapesten. Ezért a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. (FKF) még több embert vezényel a úthibák befoltozására. Így is előfordul, hogy egy kátyút néhány hónap alatt kétszer is be kell tömni, értesült az Info Rádió.
A főváros által fenntartott úthálózatot egy-két naponta ellenőrzi az FKF 25 fős csoportja, mondta el Esztergályos Gábort, a cég gyorskarbantartási főépítésvezetője az Info Rádiónak.
Téli időszakban naponta két-háromezer kátyú keletkezik a főváros útjain szemben az év más időszakaiban előforduló napi öt-hatszáz kátyúval. Mivel télen csak hideg aszfalttal lehet kijavítani az úthibákat, egy részüket a tavaszi jó időben újra kell aszfaltozni, mondta el Esztergályos.
A BKSZ a távlati tervek szerint egyesítené a Volánbuszt a MÁV-ot, valamint a BKV-t, így buszon, vonaton, metrón, vidéken és a fővárosban is ugyanazzal a bérlettel, jeggyel lehetne utazni.
A főpolgármester szerint a közlekedési szövetség teljes kiépítéséhez két évre van szükség, első lépésként jövő év szeptemberben bevezetik a különböző közlekedési eszközök igénybevételét lehető tévő közös bérletet.
Kóka János miniszter elmondta, hogy a következő hónapokban dolgozzák ki az együttműködés részleteit, meghatározva, hogy milyen szakaszon, milyen áron lehet majd utazni a közlekedési szövetségen belül.
A főpolgármester lánya nem rászorult, ezért az önkormányzat nem foglalkozik lakásigénylésével.
A szabad demokrata Lakos Imre nem lesz főpolgármester-helyettes, ha Atkári János távozna posztjáról, sokkal esélyesebb erre a tisztségre első számú helyettesként az ugyancsak SZDSZ-es Bőhm András. Több, a kérdést jól ismerő, neve elhallgatását kérő városházi vezető és Lakos Imre, az SZDSZ budapesti elnöke, fővárosi képviselő is határozottan cáfolta az MTI-nek pénteken azt, hogy a főpolgármester-helyettes poszt várományosa lenne.
A szelektív hulladékgyűjtésre alkalmas helyek száma a jövő év feléig 600-ra bővül, ezek tapasztalatai alapján lehet a rendszer további bővítésének üteméről dönteni. Hosszú távon valószínűleg 2 ezerre nő a számuk Budapesten. Az 500 új helyre kihelyezett gyűjtőedény összesen 180 millió forintba, a szükséges szállítóautó és egyéb eszközök pedig 200-300 millió forintba kerülnek. A beruházásokat a Fővárosi Önkormányzat és az FKF együtt finanszírozza.
A kommunális igazgató megjegyezte, hogy a tavaly november óta működő 100 gyűjtőszigetről havonta 200 tonna különválogatott szemetet szállítanak el, amelynek csupán 7-7,5 százaléka alkalmatlan bármiféle újrahasznosításra.
Az igazgató közölte, hogy az alagútépítési tendert a jövő év első felében elbírálják, és a nyertes ezt követően megkezdheti az előkészítő munkálatokat. Az alagút fúrása a legjobb esetben jövő év végén, de inkább a következő év elején kezdődhet meg, attól függően, hogy a kivitelező milyen gyorsan tudja a helyszínre szállítani a fúrópajzsokat. Gulyás László elmondta, hogy a tervek szerint a 12 tenderből még az idén kiírják a járművásárlásra szólót is. A Baross tér - Etele tér közötti első metrószakaszra 64 jármű, a Bosnyák térig tervezett második szakaszra 90 jármű beszerzését tervezik. Gulyás László megerősítette azt, hogy a folyó áron, áfával együtt 295 milliárd forintos metróépítés első szakasza várhatóan az eredeti 2008. végi határidőnél fél vagy egy évvel később valósul meg az engedélyezési eljárás elhúzódása miatt.
A közlekedési társaság honapjáról elérhető program a Deák teret ugyan csak Csepelen ismeri, de nagyjából mégis eljuthatunk úti célunkhoz. A menetidőt azonban jócskán alultervezi, és arra sem gondol, hogy van, ami gyalog könnyebben elérhető, mint egy megállónyi utazással.
Bíróság dönt a pláza melletti területről, amelyért egy ír cég és Demján érdekeltsége pereskedik.
Nem jár a 4-es és a 6-os villamos november első hetében, a pótlóbuszok a dugóban fognak araszolni.
A szóban forgó, 53 éve működő csápos kút megszüntetését a Fővárosi Vízművek Rt. kezdeményezte. A cég az előterjesztés mellékletében jelezte, hogy az uszoda bővítésével kapcsolatban a sportminisztérium, a beruházó cég és több, a tervezéssel megbízott társaság megkereste.
A főpolgármesteri hivatal vállalkozási ügyosztálya javasolta a bizottságnak a kút betömésének engedélyezését. Eddig a kútból maximum napi 9000 ezer köbméter vizet értékesítettek.
A még el nem fogadott parkolásirendelet-tervezet szerint a díjbeszedésből keletkezett plusz bevételeket visszaforgatnák a parkolásba.