Ganz-Solaris T-12 Tallinban |
A középkategória felső részébe tartozó Ganz-Solaris T-12-es trolibuszokba korszerű hajtásvezérlést építenek, így kisebb az energiafogyasztásuk az energia-visszatápláló villamos fékezés következtében. Alacsony karbantartásigényű aszinkron vontatómotor hajtja a trolit és mikroszámítógép látja el a vezérlési, szabályozási és diagnosztikai feladatokat. Egy trolibusz "extrák" nélkül körülbelül 70 millió forintba kerül, ennek több mint felét a magyar cég által gyártott villamos berendezések - például a motor és a hajtásvezérlés - teszik ki, a "maradék" a lengyel kasztni és annak részei.
A megrendelendő trolik kiegészítő opcióiról még nem született döntés - a BKV a jövő héten határoz arról, hogy kér-e alternatív hajtást, vagy például utastéri klímát a járművekbe. Szintén a jövő héten kezdődhetnek meg a szerződéselőkészítő tárgyalások, a Ganz kereskedelmi igazgatója reméli, húsvét után alá is írják a szerződést. Ha minden menetrend szerint alakul, szeptemberben már megjelenhet az első Ganz-Solaris Budapesten.