További Budapest cikkek
-
A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
"Hosszú idő 12 év, nem ambicionálom továbbra is a tisztséget" - utalt a főpolgármester-helyettesi posztra Vajda Pál, a város üzemeltetéséért felelős budapesti szocialista politikus egy keddi sajtóbeszélgetésen, a Pilvax kávéházban.
Még nem készül a nyugdíjra
Ugyanakkor Vajda azt is elmondta, hogy nem készül még a nyugdíjra, hiszen most még csak 56 éves. Egyes korábbi hírek szerint ez azt is jelentheti, hogy a szocialista politikus esetleg a közterület-fenntartással foglalkozó FKF-nél folytatja pályáját. Más forrásokból viszont az Index úgy értesült, hogy Vajda akár folytatni is kész a főpolgármester-helyettesi munkát, ha erre felkérést kap.
Ami az érdemi ügyeket illeti, Vajda elmondta, hogy június 9-én átadják azokat a nagykörúti villamosmegállókat, ahol majd az új Combino villamosok közlekedhetnek majd. A megállók magasabbra emelése a főpolgármester-helyettes szerint olcsóbb volt, mintha alacsonyabb padlós villamosokat vásároltak volna. Ez utóbbiak ugyanis villamosonként 200-250 millióval drágábbak, ami összességében 8-10 milliárdos többletkiadást jelentett volna.
Júliusban indulnak a Combinók
Az új Combinók a szocialista városvezető szerint júliusban állnak majd forgalomba, minthogy az eredetileg tervezettnél hamarabb érkezik meg az első négy-öt Siemens-villamos. (Összesen negyven Combinót szereznek majd be, ebből idén várhatóan 20 érkezik Budapestre.)
A főpolgármester-helyettes beszélt az útfelújításokról is. Szerinte 18 utat már átadtak idén, további 18-at májusig renoválnak, s idén összesen 190 helyen avatkoznak be Budapest életébe. Az útfelújítások összes hossza idén 200 kilométer körüli, sőt, még jövőre is 150 kilométer lesz. Aztán visszaállnak a normálisnak minősíthető évi 60-70 kilométerre.
Késik az elektronikus jegyrendszer
Vajda elmondta, hogy egyelőre késik a BKV-nál tervezett elektronikus jegyrendszer bevezetése, mert meg kell találni a megfelelő pénzügyi és műszaki konstrukciót a tender kiírása előtt. A főpolgármester-helyettes szerint több tízmilliárd forintja most nincs a tömegközlekedési cégnek erre, a technikai problémát pedig a MÁV-val és a Volánnal való egyeztetés jelenti, ugyanis az elektronikus jegyrendszert csak a másik két közlekedési vállalattal együtt érdemes bevezetni.
Vajda beszélt a dél-budai, Balatoni úti felüljáróról is, amely jelentős késéssel készült el. Szerinte a Hídépítő áttételesen elismerte a felelősségét, mivel nem perelte be a fővárost. Vajda becslései szerint a kivitelező 80-100 millió forint körüli összeget vesztett a beruházás késedelmes átadása, illetve a hídelemek többszöri legyártása miatt.
Hasonlóan meglepetést keltett az, hogy Gy. Németh Erzsébet fővárosi frakcióvezetőnél több támogatást kapott a kerületekben Kinisch Andrea. A zuglói és a fővárosi önkormányzatban is képviselőként tevékenykedő politikus az elmúlt években nem mutatott nagy aktivitást a fővárosban. Többen úgy vélik, hogy a férje, aki a kultusztárca politikai államtitkára, jól lobbizott érdekében.
Jelenleg a formálódó fővárosi lista első hat helyén, ami a főpolgármester-helyettesi tisztség szempontjából mérvadó, a listavezető Molnár Gyula budapesti elnök mellett megtalálható Horváth Csaba II. kerületi, Steiner Pál V. kerületi és Hunvald György VII. kerületi polgármester, valamint Hagyó Miklós és Gy. Németh Erzsébet. A jelenlegi főpolgármester-helyettesek, Bakonyi Tibor, Schiffer János és Vajda Pál nem kaptak jelentős támogatást a kerületekben. Komoly bázissal rendelkezik viszont a városrészekben Danielisz Béla, akit többen a frakcióvezetői poszt várományosának tekintetnek.