További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A VEKE szerint immár szinte mindennapossá váltak az áramszedő-törések és felsővezeték-szakítások a Nagykörúton. Szombaton a nyolcadik eset következett be az első szakasz átadása óta - állítja a VEKE. A BKV szerint valóban leállt fél áróra a villamosforgalom szombaton a Nagykörúton, az egyik szerelvény áramszedője ugyanis meghibásodott, de nem történt felsővezeték-szakadás.
Metrópótlókat kellett bevetni
A VEKE szerint a villamosok áramellátásának mostani megváltoztatása miatt egy-egy ilyen esetben 20-40 perces szolgáltatáskiesés keletkezik, más vonalakról kell autóbuszokat pótlásra átcsoportosítani, így még azok az utasok is hátrányt szenvednek, akik nem is az érintett útvonalon utaznak.
Szombaton délután például a metrópótló buszok egy részét csoportosították át a körúti villamos pótlására. A felsővezetékek átépítése és a visszafordulást lehetővé tevő váltók elhagyása következtében ráadásul nagyobb szakaszon, a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között kellett pótolni a villamosokat, mint korábban.
A VEKE szerint a nagykörúti felújítás átgondolatlan, rosszul megtervezett és kivitelezett volt, aminek az utasok látják majd kárát és látták már a szombati üzemzavar idején is.
Vita a városházi illetékesekkel
A Városháza és a BKV illetékesei korábban cáfolták, hogy bizonytalanabbá vált volna a felsővezetékek átépítése miatt a nagykörúti villamosok közlekedése. Szerintük az új áramellátási rendszerhez kevesebb "betáplálási pont" is elég. Az üzembiztonságot az eddigi 21 sugaras táplálású szakasz átalakításával éri el ugyanis a közlekedési vállalat.
Az átalakítások után 5 párhuzamos, "két irányú táplálást" alakítanak ki. A párhuzamosság eredményezi a nagyobb üzembiztonságot, ugyanakkor a hosszabb tápszakaszokban érvényesülhet az energia-megtakarítás a járművek műszaki tulajdonságait kihasználva.
Ugyanakkor a VEKE arra hívta fel a figyelmet: lehet, hogy kevesebb ilyen pont megfelelő, de akkor több váltó kellene, mert különben egyre nagyobb szakaszokon kell leállítani a villamosközlekedést egy-egy meghibásodás esetén.